Sunday, May 10, 2009

mother's day

Selamat hari ibu buat ibu2 di luar sana termasuklah emak aku sendiri. Hmm...

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian
Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan
Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati
Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu
Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

Ibu...


Tiap kali dengar lagu ni boleh menyebabkan air mata menitis. Isk2... Semalam kat cenel prima ada cite yg menggunakan lagu ni. Uhh... Sodih beb. Semalam kan hari ibu. Jangan kerna hari ibu baru kita nak mengingati ibu kita. Setiap hari pun aku teringat mak aku.

Rasa banyak salah aku ngan mak aku sebab aku suka gak menjawab mak aku. Owh.. Pernah gak aku buat mak aku terguris hati ngan aku. Bersalah rasanya. Tapi mak aku sangat memahami aku. Tambahan kita saat aku down 2 tahun yg lepas.

Kalau orang lain yg jadik mak aku, dah kena tenyeh lumat dah aku rasanya. Mak aku bukan jenis yg kuat berleter. Mak aku paling terer skali bab masakan. Sekejapan kat dapur, dah siap 3,4 jenis lauk. Selalu gak aku kena tembak ngan mak aku. Wat keje hegeh2.

Ntah bagaimana hari2 aku kalau mak aku takde di sisi. Tak termampu rasanya di fikiran aku. Arghhh... Tak mo emo2 di awal2 minggu. Just wanna remind me & u guys too, sayangilah orang yg telah melahirkan kita ke dunia ini.

Bukan mudah tuk melahirkan kita. Aku telah lihat ngan mata ku sendiri. Baru2 ni cousin aku baru je melahirkan seorang baby gal yg comey. Menahan kesakitan seharian sehingga keesokannya tak kelaratan nak push the baby out. Kena operate la jawabnya.

Uhh... Operate pun bukannya tak sakit. Sakit weih. So, bapak2 pun, hargailah isteri anda yg telah melahirkan cahaya mata buat anda. Pengorbanan itu adalah sangat besar.


~~~~Entry yg agak kedewasaan buat aku. Hiksss...

No comments:

Google