Wednesday, October 29, 2008

lampu isyarat

Uhhh... Aku cuak saja pagi tadi masa dalam perjalanan ke opis. Mana la aku tak cuak. Tengah baik nye aku speed (around 70-80km/j), tetiba aku ternampak tuan polisi tahan 2 kereta. Pehh... Kecut perot saya. Korang kata tak laju??? Laju r tu tuk kawasan yg aku lalu. Bukannya payah nak lalu highway. Isk2...

Tapi kan yg ada tuan polisi tu bukan la jalan yg aku lalu. Kat arah bertentangan. Tapi aku tetap cuak jugak. Selalunya kalau lampu merah, aku akan redah jugak. Ari ni aku terbaik hati tunggu sampai lampu isyarat tukar hijau baru aku jalan. Kalau tak, kemungkinan aku dapat surat centa dari tuan polisi. Huhuhu...

Sepanjang perjalanan ke opis, aku kena lalu 3 lampu isyarat. Yg selalu aku degil & langgar lampu isyarat pada lampu isyarat yg ke-3 la. Haihhh... Tapi sebelum melintas aku pastikan jugak takde keta yg melintas dari arah yg satu lagik. Carik nahas la kalau aku main terus redah lintas je. Huksss... Sekian la peristiwa kecil di pagi hari yg sy lalui.


~~~Banyak menda yg bermain, berligar2 dalam otak aku. Need a lot of time to sort it out...

No comments:

Google