Wednesday, October 8, 2008

08-10-08

Hikss... Siapa perasan tarikh hari ni??? Aku perasan. Tapi takde perasaan pe2 pun. Tengah busan. Sajer nak create new entry yg merapu. Lalalala... Takde mende yg penting pun. Aku excited ni nak bawa keta gi servis for the 1st time. Owh... Jgn la tertanya adakah itu kenderaan baru aku. Jawapannya TIDAK. Itu kenderaan lama. Cumanya baru pertama kali aku yg nak membawanya sendirian ke pusat servis. Janji temu telah diaturkan. Berdebar2 gak le.

Selalunya tuan empunya kenderaan yg bawa gi servis. So, segala charges yg terlibat akan dilangsaikan oleh tuan empunya walaupun yg dok membelasah kenderaan itu adalah aku. Hiksss... Terok gak aku ni. Kali ni kena major service. Agak berlobang besar jugak la poket aku nanti. Ada la dalam RM400++.

Mujur la aku dah sediakan bajet tuk servis kali ni. Haihhh... Ini la sebabnya aku belom berkemampuan memiliki kenderaan sendiri. Aku maseh bergantung kepada kenderaan yg disediakan FAMA. Sabor je la... Bersyukur jugak sebab mujur ada gak kenderaan yg nak dipinjamkan. Tiap2 bulan aku bayar la bayaran bulanan. Tapi hari tu renew road tax & insurans masuk dalam acc tuan empunya. Lagipun rebet masuk poket tuan empunya juga. Plus minus, seimbang jugak la.

Alasan... Alasan... Alasan...

Bukan sengaja nak mencipta alasan. Tapi itulah kebenarannya walaupun pahit tuk ditelan. Owh... Saya sudah merapek.. Better stop kat sini. Kang lagik panjang plak coretan aku.

No comments:

Google