Tuesday, October 21, 2008

ambush

Hohoho...

Semalam umah pacik aku kena ambush ngan pembantu yg lama yg wat perangai itu. Si bibik tu la. Hari tu belagak gila. Yo la... Boleh dia kata kat macik aku yg dia tak heran pun ngan pakaian & barang2 dia yg tinggal kat umah macik aku. Nanti dia boleh beli lain. Ni tetibe je semalam dia datang umah.

Naper aku kata ambush??? Ketuk pintu umah cam nak pecah. Opah aku pun terus gi buka la pintu. Terus dia masuk menonong gi ke bilik yg pernah dia dok. Heloo... Ko tu bukannya tinggal kat umah tu lagi. Ko tu dah kuar dari umah tu. Takde kena mengena dah. Geram je aku melihatnya.

Aku tanya kat opah aku kot2 opah aku tau yg bibik tu memang nak dtg umah amek barang2 dia. Opah aku kata takde plak opah aku dengar macik aku kata apa2 pasal tu. Terus aku roger macik aku. Masa bibik tu datang, kedua2 bekas majikan dia takde kat umah.

Aku terasa bibik tu cam ada motif je datang umah time majikan dia takde. Ala... Mesti la bibik tau bila majikan dia takde umah. Weekdays, every Monday to Thursday, kol 8-9malam, macik aku hantar anak dia gi ngaji. Aku agak je. Tu pasal la bibik datang time dia tau majikan dia takde kat umah. Huh...

Dah le nak datang umah tak gitau. Hangin gak aku. Tapi aku takde kuasa nak marah or hangin lebih2. Dah le time aku cakap ngan dia cam aku cakap ngan menda tak bernyawa je. Isk2... Aku roger macik aku tanya dia tau ke bibik nak dtg amek barang. Macik aku tak tau. Dah terpaksa macik aku kelam kabut balik.

Bila macik aku balik nak cakap la ngan bibik tu. Sebok je dia nak kuar. Nak cepat2 balik. Katanya takot suami dia tinggal. Ye... Betol la tekaan korang tu. Bibik ni dah kawin. Lagipun aku dah pernah stori ma. Tu pasal dia ada suami. Suami bibik ni keje kontrak gak. Secara halal or haram aku tak pasti plak.

Macik aku terpaksa cakap ngan suami bibik tu. Cakap ngan bibik kang bukan dia paham. Kompem dia akan jawab, "Biarlah".

Sepuk juga kang...

Lepas insiden itu, macik aku kelihatan lega. Lega dapat lepas bebelan kat orang yg sepatutnya. Selama ni aku tak pernah tgk macik aku tak puas hati sampai mcm tu skali. Kali ni memang dia hangin betol la.

Sebabkan insiden tu jugak aku terlepas nak menonton citer Cinta Batu Belah kat cenel 9. Selain itu, aku pun hampir2 mis tgk Amazing Race. Ehehehe...

No comments:

Google