Tuesday, April 1, 2008

long journey

Last Sat I had a long journey for dinner. We went all d way from S.A to Bagan Lalang which is in Sepang. It took almost 2hours to reach there. Gigih giler kan???

It was all my uncle's idea. Macik aku dah kater, kiter bajet smpai sana tuk supper je la. Tak baper nak konfiden akan dinner. Ekekekeke...

Pastu pacik aku nih tnyer kat macik aku samada nak kuar kat Putrajaya or KLIA. Tempat yg tak pernah smpai. Camne nak bg pendapat, ye tak?? End up, pacik aku plh kuar kat exit Putrajaya. Dua kali gak slh jalan. Dah masuk Dengkil kot. Tak jumpa gak signboard ke Sepang. Biler dah slh jalan, jumpa la ktorg ngan signboard ke Sepang. Kat situ de signboard ke PD. Lagik 25km je leh smpai PD. Perghhh... Jauh tol perjalanan nak gi dinner. Kalau de opah aku, dah lamer opah aku komplen. Jln jauh sgt nak gi mkn.

Owhh.. D 2nd tym kitaorg sesat, dekat ngan exit kuar Sepang/KLIA. Macik aku kuarkan statement, "Kuar kot exit Sepang td lagik dekat". Trus pacik aku bls, "Tak bagi idea time skang nih bleh tak". Wakakaka... Pacik aku dah pns la tuh. Maser tuh dah lebey sejam perjalanan.

Sampai kat Bagan Lalang dekat kol 10pm. Bertolak dr umah around 8pm. Ktorg mkn seafood. Hoho.. Kat Sepang pun de Gold Coast, u.. Nak smpai masuk ke Bagan Lalang tuh, kene jalan kampung. Jauh gak le perjalanan. Kat tepi laut restoran yg ktorg gi mkn tuh. The food was just fine. No specialty. Tp tempat tuh mmg cantek la. Esklusif..

De buai kat situ. Aku pun nek la. Menghayunkan diri sendiri smbil melayan perasaan. Best. Pastu kazen aku jeles agknyer tgk aku main buaian. Die pun nak nek sama. Mula2 tuh die tak nak. Takot la. Mcm2 alasan. Dah tgk aku syok je. Dia pun nak tumpang sekaki.

Kalau ikotkan, journey 2 hours tuh. Dah leh smpai Tapah. Wakakaka..

Ni la buai yg aku citer tuh.

Dina & Idlan yg asyik dok kata "tatot".

No comments:

Google