Monday, April 14, 2008

2 hari 2 mlm

Trip to Sg. Besar. Me & Dikju(Dj) start our journey to Sg. Besar of Friday at 7.00pm. This is my 1st time to Sg. Besar. I'm driving alone ditemani my bestie. Not any of my family member. Often, aku akan ditemani oleh adek2 or abah or opah aku. Aku blom pernah travel jejauh sesorg or hanya ditemani kengkawan. For my own safety, I won't travel alone neither.

We arrived at Sg. Besar around 9++ pm. The journey took about 2 hours. Ktorg singgah solat kat Masjid Kuala Selangor. Alhamdulillah, sepanjang perjalanan takde pe2 masalah. Tak hujan. Tp keta aku tetap belemoih. ***Yo Dj, aku dah smpai pun kg ko. Tp klu ko suruh aku gi sendiri lagik skali, ampun la, aku tak dpt nak ingt jalannye. Maser gi tuh dah mlm. Tak prasan sgt landmark yg de kat situ. Ehehehe...

Pewot masing2 dah keroncong. Sblom start journey aku dah Dj nak tapau pe2 tak wat lapik pewot sblom smpai umah die. Die kater takmo sbb sblom gerak ke S.A die dah mkn. Jual mahal la plak acik nih. Ehehehe.. Separuh perjalanan die de kater pewot die bunyik. Ha, td tuh eksen ngan aku lagik. Smpai kat umah die br la ktorg dinner.

Owh, sblom tuh. Aku nak khabor. Si Dj nih dr kg turun ke S.A tuk jemput aku. Sbbnye aku kater kat die, kalau harapkan aku gi sendiri ke umah, cam tak smpai je. Aku bukan tau jalan pun. Jln tak besa ma. Lagik pun kalau gerak petang nak ke mlm, lagik susah nak drive. Without co-pilot. Kene bc signboard sendirian. Lagik satu, signboard kat M'sia nih bukan leh pakai sangat. Kejap ade, kejap takde. Bleh ilang arah gak le. Isk2..

So, ptg Jumaat Dj turun la S.A nak menjemput aku. Segan la jugak. Nmpk cam aku ngada2 je. Nak kene susahkan die patah blk S.A jemput aku. Pdhal tenaga die diperlukan kat umah. Kenduri kat umah die tuh masak secara gotong royong. Mser aku smpai tuh de lagik org dok wat persediaan. Smpai kat kol 12 baru diaorg beransur blk. Lmbt jugak aku ketiduran mlm tuh. Dj dah tnyer aku tak mo tido ke. Sbbnyer die dah ngantok la tuh. Tu yg ajak aku suruh tido. Kol 1 lebih gak br aku tertido. Seperti besa la, Acik akan dibawa belayar terlebeh dahulu. Tak kire la. Kalau die dtg umah aku pun, die yg berlayar dulu. Aku gi umah die pun, die gak berlayar dulu. Dari uni lagik die camtuh. Isk2... We(me&mfs) used to call Dj Nobita. Wakakaka...

Next morning, I woke up early. 1st of all sbb bunyi ayam berkokok yg terasa cam ayam tuh dok kokok sebelah telinga aku je. Another reason coz dat day was the hari kenduri. Takkan la nak bgn lambat lak kot. Pe nye anak dara la camtuh. Isk2...

Aku tolong skit2 je wat persediaan tuk kenduri. Kekok gak le. Huhuhu.. Cam aku kata kat MaiH, ni kire cam praktis cam gi umah mak mertua la. Hahahaha... Wow, lauk kenduri mmg best la. De lauk ikan keli goreng disimbah ngan kuah lemak kaler putih. Tak sempat lak nak blajar ngan mak Dj camne nak wat lauk tuh. Lauk tuh la yg telah membuatkan aku jatuh centa tuk mkn ikan keli. Sblom nih aku tak minat pun ikan keli. Ikan lain aku mkn la. Aku meratah ikan keli. 2ekor maser lunch, 2 ekor maser dinner. Ahaksss..

Kak Ana, kakak Dj tak mkn ikan tuh. Die kater die cam geli nak mkn ikan tuh. Aku tgk anak2 Kak Ana lyn je ikan keli. Angah leh mkn ikan keli semata-mata tnpa nasik. Lagik dahsyat la anak buah si Dj tuh. Lunch hari ahad, Angah hnya ratah sup kaki ayam. No wonder la bdn cikeding je. Mkn lauk je. Aku tak sanggup wat camtuh. Hnya mkn lauk. Mn nak kenyang.

Hari Ahad br aku blk semula ke S.A. Bertolak dr Sg. Besar dah kol 5 lebih. Aku kater kat Dj, lewat2 pun kiter gerak kol 4. Sbb aku nak menyinggah ke pekan jap. Beberapa kekangan yg melanda telah menyebabkan ktorg gerak lmbt. Dah gerak lambat. Smpainye pun mestilah lambat. Kol 8lebih br smpai ke S.A.

Alhamdulillah, aku selamat pergi & selamat kembali.

No comments:

Google