Tuesday, April 1, 2008

ketidakpuasan hati

"Kalau sy gitau pun bukan awk tau".

Aku plg benci & tak suka biler org kuarkan statement camtuh. TAK SUKA. Aku dpt statement nih maser tgk drama kat tv. Tak ingat citer pe. Huh.. Ayat tuh seolah2 mengecilkan kebolehan kita. Ayat ni diluahkan oleh seorang pakwe kepada makwe nya. Nmpak cam pakwe tuh busan nak melayan makwe die nye soalan. Kalau die btol2 ikhlas, gitau je la. Kalau makwe nye tak paham, lantak pi la kat makwe tuh. Dah die nak tau. Tp tolong jgn kuarkan statement seperti di atas. Aku mmg pantang btol la kalau org kater camtuh. Huh..

***Entry nih cam luahan perasaan ketidakpuasan hati.

Kisah ke-2. A month ago, aku de hantar kain tuk ditempah. Tapi tailor tuh tak wat seperti yg aku nak. Baju tuh terbesor. Aku pun hntr blk kat tailor tuh suruh alter. Dah lebey 2minggu aku hantar alter, die tak wat pun lagik. Aku dah byr abeh lak tuh duit tmphan. Lagik satu yg wat aku benggang. Lynn terhadap customer, ZERO. HAMPEH. De ke ckp ngan customer plg muka ke tempat len. Tak pun dok asyik sgt menjahit smpai takleh nak pndang ckp ngan customer sekejap, 1min. This is d 1st & last time aku tempah kat akak tuh. Huh... Tak terniat pun hati aku nak tutup pintu rezeki akak tuh. Tp die akap tak serupa bikin.

No comments:

Google