Wednesday, April 16, 2008

wat aku tersenyum

Aha.. Hanya citer2 kosong. Sekadar hiburan.

Pg tadi aku gi beli sarapan kat kedai besa. Tapau la. Lone ranger cam aku, jarang mkn sesorang kat situ. Kalau tempat len tuh, de gak aku layan je mkn sesorang.

Ntah pe aura pagi tadi, de sorg dak nih nak menggatal(not d exact word). Aku cedok nasi lemak buh dlm polistrine, tetiba dak nih, aku gelar die Z, cam nak amek je polistrine yg aku dah buh nasi tuh. Perasan yg aku cedok tuk die or die saje nak ngusik. Ntahle..

Pastu maser aku amek lauk paru, die pun nak amek lauk yg sama gak. Who cares, aite?? Tp aku cares. Isk2... Perasaan aku yg perasan je kot. Ehehe... Die sua polistrine die. Cam nak suruh aku buhkan lauk tuh dlm polistrine die. Well, aku nih yg sememangnya unapproachable, tak layan la. Tros aku blah amek timun.

Z tros gi kaunter nak bayar mknn die lepas die cedok lauk paru. Aku bontoti die ke kaunter kemudiannye. Die dok cakap kat akak yg kire harga mknn die, "Kire skali ye, kak. Jgn kire dua kali plak". Ntah pe la die repekkan ngan akak tuh. Die nih mmg jenis peramah kot. Ringan mulut. Tak cam aku. Ngan stranger takdenye aku nak wat2 mesra. Ahaks...

Z tunggu air die yg tgh dibancuh. Aku lak mmg tak beli air pun. Minum air kat opis je. Maser aku sua polistrine aku kat akak tuh tuk dikire harga, akak tuh kater kat Z, "Kire skali ke?". Smbil tunjuk bekas polistrine aku kat Z. Die kate, "Ha, kire la skali". Terkejut aku yg tgh berada di awang-awangan maser tuh. Dgn tak pandang muka dak tuh, aku plak kater kat akak yg kire harga aku mknn aku, "Tak payahla". Biler akak tuh kater mknn aku harga RM2, bleh Z ngan terkuat skit volume nye kater, "Mn aci, die nye lagik murah".

Biarkan Z ngomel sesorg. Aku kuarkan duit, byr & berjalan pulang ke opis sambil tersengih sumbing. Z made my day. Kan bagus kalau setiap pagi de je org yg watkan aku tersnyum. Dah lama rsnyer org tak wat aku tersenyum di pagi hari. Senyuman yg raser cam bahagia, ringan, terapung-apung. Bukan senyum biasa. Senyum luar biasa. Ahaksss..

4 comments:

mysenoir said...

ehem. ececeh. he made u smile sorg2eh? how sweet.. neway, sweet laa entry u yg nih. tatau nape i trase camtu ;p

Anonymous said...

(^_^)

swit memories...

swit things...

swit peoples...

sumer2 tuh susah nak erase dr kotak ingatan.

kejadian pagi td pun swit gak. alahai.. muka i yg grg cam singa betina ni pun de gak org nk nyakat/ngusik. wakakaka...

mysenoir said...

hurmm.. maybe u were looking more approachable day by day? ;p

Anonymous said...

L-O-L

aduhhh.. naseb bek tak jatuh bangku.

d statement, "maybe u were looking more approachable day by day" btol2 wat i sakit pewot.

once again my day 'di' made oleh seseorang. its U. hahahaha...

i bkn nak mentertawakan statement u. cumer kemungkinan yg hnya de hanya 1%. i kene nuntut ilmu ngan u how to look approachable. blom mula lagik sesi perturun ilmu dr u.

Google