Tuesday, April 29, 2008

opah ku

Baru2 ni opah aku kehilangan kakak opah aku iaitu tok sedara aku, arwah Tah, yg aku mention dlm entry sblom nih. Opah nmpk sedey. Tp opah tak menangis. Tp aku tahu yg opah sedey. Adek beradek opah yg tinggal, opah & abg opah kat Kelantan.

Opah citer, maser mula2 dpt tau yg kakak opah meninggal, opah mcm terkejot skit. Pastu br opah menangis maser opah call kwn opah, Tok Yah, kat Johor. Actly, kwn opah tuh dok Tpg. Tp skang nih die dok Johor ngan anak die. Tok Yah pun dah tak baper sehat. Dulu oph, Tok Yah & arwah Tah slalu lepak sama2, gi tgk wayang. Ni cite maser diaorg muda2. Diaorg gi wat haji sesama.

Smlm maser tgh tgk tv ngan opah, opah kata kat aku yg opah cam ternampak2 lagik muka arwah Tah. Arwah Tah dulu pernah gak jaga aku maser opah aku gi mkn angin umah anak2 yg lain. Tak silap aku, arwah Tah pernah ajar aku camne nak masak nasi. Maser tu aku darjah 3. Isk2...

Sebenarnya dah ramai org2 lamer kat area umah aku kat Tpg telah pulang ke rahmatullah. Org yg ngajar aku & adek2 aku ngaji Al-Quran pun telah kembali ke rahmatullah...

Baru2 ni kazen aku yg br form 3 telah disahkan menghidapi kanser kelenjar stage 1. Isk2.. Tak siapa sangka yg bengkak kat belakang die tuh rupa2nye satu penyakit yg amat ditakuti semua org. Dah gi jumpa doc tuk wat check up. Tp doc tak dpt kesan. Dah lepas operate buang bengkak tuh, within 1 week, nek blk bengkak kat tempat yg sama.

Maser tuh br doc dpt kesan pe sebenarnya penyakit yg kene kat kazen aku. Sok dia akan lalui satu lagik operation. Kali nih tuk buang semua tisu2 yg telah dijangkiti. Mudah-mudahan operation tuh berjaya buang tisu yg telah rosak dan kazen aku terhindar dr penyakit kanser itu. Aminnn..

Brite pasal kazen aku kene kanser ni a few days before arwah Tah meninggal. Opah citer, maser mula2 macik aku gitau pasal anak die, opah aku kuat lagik. Walaupun macik aku dah sedey, nangis2. Tp opah kuat. Opah tak nangis. Biler dah opah dok sorg2 br la opah nangis. Opah kesian kat kazen aku. Kat macik aku sama.

Aku plak kesian kat opah aku. Aku de sorg je opah. Aku takde nenek, takde tok, takde tokwan. Diaorg sumer dah pulang ke rahmatullah. Aku kesian kat opah. Nampak kat luar mcm kuat. Tp kat dlm, mesti opah sedey.

Sok, opah nak ke Bandung. Macik aku bw opah gi sana. Opah aku ni kuat berjalan. Mak aku pun tak kuat jalan cam opah aku. Ehehehehe... Kalau nak gi shopping leh ajak opah wat teman. Tp kang kesian plak kat opah. Walaupun opah kater tak kesah. Korg nk tgk opah aku?? Nnti2 aku upload gmbr opah aku yg terchenta. (^_^)

Skang nih opah ade kat umah pacik aku yg aku dok tumpang skang. Aku suka biler opah dtg umah pacik aku. Aku de kwn nak borak. Kalau tak, raser cam sunyi je life aku. Walaupun opah suka bising. Tp aku dah lut. Dr kecik opah yg besarkan aku. Pe yg opah bisingkan tuh mesti de baiknya. Kalau tak opah takkan bising2.

SAYANG OPAH

No comments:

Google