Friday, April 18, 2008

inside of me

De hari yg kita rase gumbire. De hari yg kita sedey. Feeling down. Tu dah menjadi lumrah dlm idup. Aku pernah alami keadaan sebegitu. Yg pasti skang nih life aku tak tau camne nak stori. Kegumbiraan lebey menyelubungi hidup aku semasa aku bergelar student.

Bukannya aku nak kata yg life aku skang ni tak gumbire langsung. Tp ke'gloomy'an lebey menguasai. Aku suba sedaya upaya utk atasi perasaan tuh. Byk yg telah aku fikirkan. Walaupun tak sedlm mn. Tp tetap aku fikirkan.

Apakah makna kehidupan sebenarnya?? Kenapa life org lain nmpk bahagia & gumbire je kat mata aku??? Perfect.. Kehidupan mn yg de 100% perfect, aite?? Same goes if we want to choose our soulmate. Ahaksss..

Korang mungkin rase yg aku nih emo. Yupss.. I admit it. Skang nih aku a bit emo. Mcm2 yg aku tgh fikirkan. Bukan nak mengeluh pe. Just nak meluah perasaan skit.

Mcm yg aku khabarkan kepada korg. Semlm aku byk wat aktiviti blog hopping. Salah satu yg aku tertarek ngan blog sorg guy nih, Jinx In Love. Luahan hati seorg lelaki. Jarang la aku berjumpa blog guy yg camtuh. His just a moderate guy. Living in KL. Actually is a KL-ian. Ehehehe...

Biler aku muhasabah blk diri aku, aku menjumpai aku takde pe2 pun kelebihan. Aku hanya seorg insan yg plain. Social skills yg lemah. Communication skills pun teruk. Ngan kengkwn aku mmg la aku bleh je bersosial & berkomunikasi. Ni kisahnya ngan org luar. What am I good in/at??? NOTHING...

My mom dah mula bising. Bising coz I don't have a career. What am I doing right is just a job. U get what I mean??? Job is what we do to gain money. Tujuan utama adalah pay-cheqeu. A career is something we do that can jamin our future. Adushh.. Susah plak nak explain what a career is. Camnih la. Katakan kite mula as a junior exec. Then move on a step, jd exec. Then senior exec & so on.. Skang dah terang pe yg aku cube maksudkan ngan career???

Aku pun nak merasa gak hidup berdikari cam org lain. Memang la pacik yg aku tumpang umah die skang nih tak kater pe. It's been a year aku tumpang umah die. Segan gak tumpang umah org lelama nih. Walaupun pacik sendiri. Die pun mesti nak privacy bersama2 famili die, ye tak??

Kalau dulu maser Dikju keje kat PAS, susah gak aku nak berfoya. Resultnye, every weekend aku terperap kat umah. Mn pacik aku pergi ngan famili die, die kene angkot aku skali. Cam paksa rela gak le. Kekadang tuh aku tolak gak. Asyik ngekor je.

Aku tak kesot pun kalau weekend aku diabehkan berehat di rumah je. Dah lamer gak tak wat camtuh. Weekend di rumah. Tido lewat mlm minggu. Bgn lewat. Siangnye kemas2 umah. Berehat. Bersantai. Try resipi baru ke. Koleksi resipi aku pun dah bertambah. Tp tak pernah cuba. Tak best sgt sebenarnya msk kat dapur org. Nak cari bhn2 rempah+rencah susah. Kang cari garam la tak jumpa. Myk kat mana lagik.

See, social skills yg aku katakan aku lemah tuh. Sesetgh org tuh bleh men aci redah je. Dapur org len pun die selesa je nak guna. Haihhh.. Camne nih nak menyesuaikan diri kat umah mak men. Hikhikhik.. Dlm bersedey mengenang naseb sempat lagik nak menggatai.. Adushhh...

Aku terbaca kat satu forum pasal naper susah nak jumpa peneman. Peneman tuh adalah soulmate/bf/kekaseh/hubby pe2 yg korg suke gelarkan. Ikot suka.

Yg buka topik ni, a woman age 30an. Die kater die boring biler berjln sorg2 on weekend. Ternmpk lak kapel or family. Well, toksah kater die. Aku pun kekedang terdetik gak ati biler jln sorg2. Terasa kecik je aku nih. Org lain gembire menghabiskan wikn bersama insan2 tersayang. Mujur jugak ade kengkwn yg sudi menghabehkan weekend diaorg ngan aku. Thanx a lot..

Byk lagik yg aku terpk. Pk je la. Tindakan susulan tak wat pun. Hmm.. Hampeh je aku nih. Kene tunggu dtg musim bersemangat br la aku akan wat sumernyer bersungguh2. Isk2..

Dah kronik tol aku nih.

WAKE UP...

Jgn tidoq lagik.

Move on skang nih jugak.


No comments:

Google