Friday, April 4, 2008

MISS THEM

Spoil tol adek aku yg bongsu tuh. Korg yg anak bongsu pe komen??

Begini alkisahnya.. Adek aku yg bongsu kitaorg panggil Aman, sgt spoil la die tuh. Dimanjakan oleh parents aku terlebeh. Sejak dr skolah rendah lagik. Skang nih bertambah ngada la die. Die je yg dok plg dekat ngan parents aku. Seingat aku, sejak die masuk asrama, every time nak blk cuti or even blk wikn, mesti berjemput kat skolah die. Bj kotor tak hengat la. One wik sblom blk, mmg dah tak bsh bj. Die akan guna sebaik mungkin koleksi bj bersih yg die ade. Isk2.. Boy, camtuh la..

Pernah satu kali tuh die suruh aku & adek bwh aku, K, gi amek die kat skolah. Hari tuh hari Jumaat, ktorg smpai skolah die beberapa minit lepas kol 12 tghari. Budak bertuah tuh bleh dah blah dr skolah die. Beria die suruh ktorg gi amek die kat skolah. Benggang la aku. Bukannyer dekat tau nak gi skolah die dr umah. Sejam lebih. Dah le die tak call pun kater nak cabot dulu. Aku ngan K dok terconggok kat depan asrama die lama lak tuh. Pastu aku call abah tnya ade tak Aman call. Non ada. Aku kata kat abah, aku ngan K nak gerak blk dah le sbb adek aku takde. Odw blk ktorg singgah la msjid mn2. Ari Jumaat. K nak gi smyg Jumaat.

Odw blk, lepas tol Ipoh Selatan, abah call suruh singgah Ipoh. Aman de kat bus stop Ipoh. Bukannye Aman nak call aku or abg nye. Sajer nak suruh abah jadi org tgh die. Takot la tuh kene bebel ngan abg & kakaknye yg mn kalau abg die mula ngomel mmg nanah la telinga korg. Lagik dahsyat dr aku. Wakakaka...

Aku ingt nak bior je kat Aman. Bior die blk nek bus ptg kat2 kol 6. Tak pun blk ngan abah mlm kang. Kebetulan hari tuh abah keje shift petang, kat Ipoh. Tp sbb naluri kakak, aku takde la sekejam tuh. Pe lagik, masuk je Aman dlm keta, keta tembak sakan la. Pot pet pot pet aku.. Tp separuh perjalanan, Aman dah dibawak belayar. Isk2... K diam je. Dah smpai umah, die blk smbung. Bukan takat 1 hari tuh je Aman kene. Bila Chik balik, adek aku yg ke-2, ngadu kat Chik. Skali lagik Aman kene sembur. Hahahaha... (I really miss those time spent wif my bros)

Itu aku tak baper kisah sgt. As everyone know, students are not allowed to bring their cell phone to school. But my bro did. Siap di pengetahuan parents aku. Kalau abah tak bg, mak bg. Haih.. Samer je. Biler aku komplen pe mak wat, mak kater abah pun ape kurang. Biler aku komplen ape abah wat, abah kata, mak pun tak kurang manjakan Aman. Haihh..

Baru2 nih die de kriket tournament kat skolah area Ipoh. Pastu die pun pujuk la abah aku nak bw hanpon. Abah pun ape lagik, termakan la pujukannya. Berjaya la die bw hanpon. Aku tgk org lain tak gaduh pun nak bw hanpon. Die start dpt hanpon sejak darjah 6. Tgk la bertapa spoil nye adek aku yg bongsu tuh. Dah tuh guna hanpon sesuka hati smpai beratus. Lalu abah aku pun tarek blk hanpon. Abah kata tunggu lepas SPM baru die akan dpt guna hanpon blk. Tup2 tak lama lepas tuh, mak gi beli sim kad tuk Aman. Aku bising gak mulanya.

Abah kata, mak yg beli, so mak la yg akan tnaggung Amannye kredit. Aku tgk skang nih, abah pun turut menjadi penyeponsor kredit Aman. Owh, adekku.. Satu lagik, ntah susuk apa yg adek aku pakai, ckgu2 kat skolah die sukup berkenan nak pilih adek aku men sukan. Mcm2 sukan yg die men. Aku riso gak. Thn nih die nak PMR. Naseb la kakak nye ini tak join sm spoil kan Aman. Ehehehe..

Nampaknya aku miss my bros.. Abeh terkuar citer pasal diaorg. Dr nak komplen pasal adek bongsu aku, dah terkuar kenangan2 ngan adek2 aku. Dah lama ktorg tak hang out bersama2. Bergosip. Bergaduh. Mengarah. Berebut nak tgk tv. Mkn bersama2. Begini la fitrahnye biler dah besor. Nnti biler masing2 dah berkeluarga sendiri, ntah camne la plak. Aku takde adek pompuan or kakak nak bergosip. Segarang2 aku, adek2 aku hampeh tak takot ngan aku. Tp aku tau, diaorg msti syg kat kakak diaorg nih. The most thoughtful is Chik. Yg lagik 2 tuh, pun thoughtful gak. Tp aku kater THE MOST thoughtful. (^_^)

No comments:

Google