Wednesday, April 16, 2008

LOST

Fuhhhh.. Ngeri tol. Br jap td aku dpt pekhabaran dr pacik aku. Keta kawan die kene curik. Isk2.. Beberapa hari yg lepas aku terlupa nak kunci keta. Semalaman gak le keta aku tak berkunci. Alhamdulillah, sok hari nya keta aku maseh dlm keadaan sediakala. Keta yg kene curik tuh keta Toyota Hilux. Agak baru gak le keta kawan pacik aku tuh. Dlm ujung thn lepas kot. Kalau aku tak slh. Area keta tuh dicurik-kat Seri Kembangan. Korg2 yg de keta, make sure jaga keselamatan keta korang. Make sure keta korg berkunci. Jgn cam aku hari tuh. Main agak2 je. Mujur jugak la tak berlaku keadaan yg tak diingini pada keta aku tuh. Well, actly bukan keta aku pun. Keta abah aku. Aku sekadar pinjam je. Tp skang nih keta tuh bawah jagaan aku. Aku yg byr ansuran bulanan. Kire keta aku gak la ek. Eh, ter'out' of topic plak. Ehehehe... Kejadian aku lupa kunci keta adalah yg ke-2 bagi aku. 1st tym maser aku bw family car, Unser. Kejadian kat pekan Tepeng. Tuh pun aku men assume btol aku dah kunci keta. Tak ingat plak maser tuh aku kuar sorg or de adek aku. Tp yg kompem aku mmg takkunci keta. Naseb baik menyebelahi aku lagik. Takde pe2 yg berlaku, alhamdulillah. Syukur..

Brite terkini yg aku dpt. Byk harta yg de dlm keta kwn pacik aku tuh. Segala macam die nye sijil2 company (PKK, MoF, etc) die ilang. Cheque-book. Isk2.. Macam2 khazanah la de dlm keta. Pengajaran gak nih. Jgn simpan brg berharga dlm keta. Kalau keya mahal, pasang detector. So, biler kene curik dpt kesan. Tp kalau kemut nak wat camne. Mmg takde saper nak keta diaorg kene curik. Juz for protection. Tak ilang tak pe. Kalau ilang, kan dah berputih mata. Hmm...

***Kejadian yg berlaku pagi ni masa aku nak tapau breakfast, WAT AKU TERSENYUM.

No comments:

Google