Wednesday, April 30, 2008

PERHATIAN!!!!

Uwaaaa... Aku sedey bangat nih. Naper la aku lambat tol bertindak. Btol la kater org. Kalau nasi dah jadik bubur dah takde pe yg bleh dibuat nak bg nasi tuh keras blk. Huhuhuhu...

Camni...

End of last year aku de apply ngan satu company nih tuk konon2 discount card tuk melancong. Hampeh tol. Sebenarnya syarikat tuh menipu je sebenarnya. Cisss..

Berdebah betol. Sanggup diaorg wat business yg menganiaya bangsa sendiri. Cisss...

Aku mmg tgh geram tahap gaban nih. Sbbnya aku telah menjadi mangsa penipuan. So, korg diluar sana berhati2 lah kalau de org approach nak jual kad diskaun perlancongan. Nama company tuh, SLYWAY VACATION SOLUTION. Buduh2...

Yg wat aku geram tuh, kebanyakan pekerja kat situ adalah org Melayu. Kejadian ni menimpa aku masa end of last year. De lagi org yg tertipu baru2 ni. Sykt ni wat kaunter promosi kat kawasan org ramai. Yg heran, takkan la dah de org wat report tp diaorg ni (SLYWAY VACATION SOLUTION) berani lagik meng'expose'kan diri mereka.

Sku de terbaca kat satu blog nih. Die suruh wat polis report. Pastu wat report ngan pihak kementerian. Tp nak dpt blk duit yg dah dibagi??? Rasernye takde la kot. Isk2... Nyesal tak sudah beb. Dr leh kerugian skit je. Skang aku dah kerugian byk.

Ye la. Patutnya aku google pasal company tuh dr awal lagik. Tp nih dah terlambat pun. NASI DAH JADI BUBUR.

Dlm bln Feb ari tuh pekerja diaorg call tnyer biler aku nak setelkan baki wang yg aku patut bayar. Si BIJAK ini (aku), gi la cepat2 setelkan bayaran without thinking to investigate bout this company. Walhal internet hanya di hujung jari. Ni kali kedua aku wat pelaburan yg tak menguntungkan. BUDUH...

Arghhhhhhh... Korg tak dpt bygkan betapa geram & tensen nya aku skang nih. Kene tipu. Tipu duit lak tuh. Hancur musnah la harapan & angan2 aku ngan kawan2 aku nak bercuti. Len kali aku takleh terlampau high hope ngan something yg aku tak pasti. I should follow my instinct. Duit yg dah terburn sia2 tuh kalau aku simpan.....

If....

Jikalau...

Tp sumernya dah pun berlaku.

Putar blk masa????

Ngak mungkin....

So, kwn2 ku skalian. Berhati2 lah. Di luar sana terlampau byk penipu. Bangsa sendiri pun sanggup nak tipu bangsa sendiri. Tak malu tol diaorg nih. Mcm mn bangsa sendiri nak percaya ngan org bangsa sendiri biler kerap kali mende camnih terjadi??? Tepuk dada tnya selera..


LU PIKIR LA SENDIRI....


SLYWAY VACATION SOLUTION
(001593474-x)
Suite 2-2-2A, 2nd Floor Wisma Rampai Town Centre,
Setepak, 53300 Kuala Lumpur.
Customer Service
Tel : 603-4149 2122
Fax : 603-4149 3122

***Wujudkah company seperti nama & ROC di atas?? De sesapa de cara camne nak tau company ni btol ke tak??

Sejak awal lagik aku dah was2. Tp aku mengiakan. Membenarkan something yg aku sendiri tak pasti lagik. Aku tak bleh wat keputusan dlm keadaan berbelah bagi. End up, kptsn yg aku wat adalah sesuatu yg salah sama skali. Isk2...




Aku salah seorang insan yg terpedaya & tergoda ngan tawaran yg aku sendiri tak pasti kebenarannya. Angan2 Mat Jenin lagik..

///Haihhh... Naper la aku takleh pk ngan logiknye. Saper la bermurah hati sgt nak bg aku dpt sewa hotel ngan murah berganda??? Len la kalau abah aku de buka hotel sendiri. Isk2...

6 comments:

AB said...

salam

i just bc u pnya comment kt page i. sori sbb awak pon trkene same. T_T huhu.. but bkn nk mengdownkan tp mmber sy pon x dpt blk duit tu. ni x taula diaorg cr mangsa kt mane pulak. haihh..

Anonymous said...

giler la....brp byk ko rugi beb. camni pny bisnes pun ade ke. i'm sorry to hear dat. slamber je mkn duit org smpai camtu skali...adehhhh

Anonymous said...

to igenious ayu,

sedey mmg sedey pun sbb ditipu. ahakss... org yg berhati2 cam I pun kene tipu gak. dah agk pun. kes camnih payah la nak dpt blk duit. doa org2 teraniaya cam me & ur fren insyaAllah mudah diterima. kalau diaorg tak trime blsn di dunia, they can't run away from it di akhirat. huhuhu... wat should I do so dat other people takkan kene pe yg I pernah kene?? rsnyer kalau jumpa kelompok diaorg lagik kat PKNS Shah Alam (where I registered wif them), cam nak gi serang diaorg je. Tak pun curah cat merah kat booth diaorg. Wakakaka...


Yums...
manusia ni. nak wat duit. mcm2 diaorg wat. I can't believe yg bangsa kita sendiri sanggup nak aniaya bangsa sendiri. I'd paid them RM399.00. Shared wif Dj. so, each of us paid RM199.50. 50 cent to RM200.00. Byk kan??? Pe leh wat.. Nasi dah jadik bubur. Duit tu kalau ikotkan, simpan pun dah byk leh beli. Dah terlaksana pun my wishlist. huhuhu... sedey beb. ni blom gitau Dj. msti die pun sedey gak. cmne ek nak ajar diaorg yg kaki menipu nih dr terus berleluasa wat promosi. kat tmpt awam lak tuh. fuhhh... pns hati tol. nyesal tak google awal2 pasal cmpny ni before I made a full payment. Cisss.. berdebah tolll...

AB said...

[r3d l0\/3r ] tu la psl. lucky la kawan i byr RM100 time. tp RM100 pon duit jgk T_T kawan i yg kene tipu, ms tu rs mcm dh pelik2 dh ms dia offering tu. eh, aritu i nmpk diaorg kt plaza alam sentral, mncari mngsa baru. they did look at me as though mcm knl n muka diaorg mcm kekok2 gitu. haha.. nmpk sngt guilty. anyway, i already done my part by inform sumer kt blog n forward the email, warning to some friends. i pon dh lodge report ke SSM n ministry of tourism. hope diaorg take action cpt sikit. klu x makin rmi yg kene.

p/s: sorry la ramblig kt cni. but i still geram ngan diaorg tu. huhuhu :P

Anonymous said...

really?? diaorg de kat PAS. ni raser cam nak gi serang je. tak pun nak bior diaorg dtg approach. pastu tak tau pe nak wat. ececehhh... cam brani je ayt I. ahakss... lucky la ur fren sbb br byr RM100.00. keep on rambling.. toksah kater u. saper2 pun yg kene walaupun tempias akan terasa basah and keep on rambling like u & me. camne ek if I wanna make a report to SSM & ministry of tourism?? bior rmai org wat report & then they will take action quickly.

tula.. I pon de gak rser pelik. how come they can get a cheap price for 3/4 star hotel. and yet they did show me a letter with a letter head from the hotel(which I can't remember the name of the hotel) bout the room price yg sgt2 murah yg telah membuatkan I feel soooo tempted & tegoda..


***meh sumer org yg teraniaya seperti sy membuat laporan pd pihak berkuasa.

Anonymous said...

Betul ke ni? Alamak, nampaknya aku pun dah kena tipu la ni. Sib baik baru deposit. Yg aku heran dia kejar kita gila2 punya setiap hari call nak dapatkan balance duit tu. Tak cukup dengan call, sms. Mcm2 la diorang buat, aku dah delay bayar sampai sebulan setengah. Diorang cakap kalau aku bayar cepat diorang akan bagi pulak 2 hari 1 malam free. He..he diorang ingat aku nak percaya ke? Habis tu yg bayar pergi indon apa semua tu macam mana ye? Thanks la untuk semua information ni..sekurang-kurangnya selamat jugak duit aku yg ada anak segerabak ni. Aku akan terus tipu diorang kata aku berminat tapi aku tak ada masa nak pergi bank. Ha..ha...biar habis kredit dia asyik call ngan sms aku...

Google