Wednesday, April 30, 2008

motorcyclist risk

Huhhh... Pg2 lagik dah wat org pns tol. Ni sbb org yg bwk motor la. Tak syg nyawa gamaknya. Aku dah bg signal nak belok kanan. Berusaha gigih si motorcyclist ni nak overtake aku walaupun aku dah bg signal. Smada die tak nmpk ataupun wat2 tak nmpk signal yg aku bg. Ni bknla kejadian pertama yg menimpa aku. Dah byk kli dah. Tp pg nih mmg wat aku bengang tol ngan mamat yg bawak motor nih. Die lupa agaknya yg ari ni di bwk motor. Dah le sblom2 tuh elok je mamat motorcyclist nih dok tgh2 jln. Pepagi byk keta nak bergegas ke tmpt keta. Si mamat ni dok mkn angin plak. Huishhh.. Dolu2 slalu gak aku bising kat mfs pasal bw motor. Bukannya tak bg die bw motor. Just pesan suruh die bw motor elok2. Slalu gak die bw long distance. Ngan sakit lututnye. But I'm sure that now mfs is ok alredi, don't ya??

So, kepada pembawa motor di luar sana. Ingt skit. Kenderaan yg anda bw tuh cumer beroda dua. De yg lebih besar dan lebeh hebat dr kenderaan anda biler berada di atas jalan raya. Aku bukan nak perkecilkan kenderaan yg anda miliki. Bg aku sendiri, motor nih lagik selesa, jimat pun sama. Hahaha.. Just nak pesan supaya korg berhati2 lebih skit biler bw motor tuh. Make sure gak yg lampu kenderaan korg berfungsi dgn baik terutama skali di mlm hari.

Berhati2 di jalan raya. Pandu cermat, jiwa selamat.

(^_^)

No comments:

Google