Thursday, April 17, 2008

luncheon

Hari ni aku byk habiskan maser ngan membaza blog entry org. Tu sampingannye la. Disebalik keje2 kat opis nih. Lagikpun hari ni bos aku takde. Die kuar. Lagik senang la aku nak wat keje2 lagha.Wakakaka...

Lagipun idea aku tak baper nak ade la. Semenjak 2 menjak nih, saraf2 kat otak aku cam beku skit. Nnti aku cairkan kebekuan tuh, ok la kot. Ehehehehe... Komputer aku nih lembap terlebey la ari nih. Slalu tuh lembap gak. Cumer hari nih terlebey plak. Mt tgh ngantok nih. Tuh yg aku melayankan jugak menulis entry.

Meh la aku nak stori ngan korg skit pasal pe aku mkn tghari nih. Ehehehe... Takde plan dr awal pun. Dah opis tgh takde org, lagik r aku kebosanan. Mls pun de gak nak mencari keje. Cumer setelkan keje2 yg depan mt ni je la.

Kebetolan bos aku de suruh gi bank. Alang2 dah kuar, panjangkan tros langkahnya. Bak kata pepatah, alang2 mencelup perkasam, biar smpai ke pangkal lenggan. Aku memanjangkan langkah menuju ke Giant. Tujuan sebenar juz nak wat kad keahlian MPH. Lalalala...

Dah smpai Giant bukannya nak tros ke MPH. Singgah dulu kat Guardian. Tawaf skali dlm tuh, pastu kuar. Tak beli pe2 pun. Keperluan aku sumernye maseh de. Byk pun lagik. Kang aku beli yg baru, yg lama aku abaikan plak. Tp tak samer tau ngan kwn2 lama. Walaupun de kwn baru, kwn lama tetap bertakhta di ati. Ehehehe..

Kuar dr Guardian, tgk jam, dah 1.45 ptg. Cepat2. Kang tak selesai lagik pe yg aku nak wat. Dah smpai MPH, tawaf lak dlm tuh. Jumpa gak le ngan magazine/novel yg aku rs menarek. Tahan je la keinginan tuh. Bajet tak mengizinkan. Isk2.. Time cmnih la terasa sgt yg aku nih di under pay. Huhuhu..

Tak melepaskan peluang. Aku mencari Utopia. Buka muka depan. Nak tau perkembangan citer La Gardenie (Huhuhu... Roti Gardenia nek harga lagik. De dlm paper Utusan hari nih. Front page lagik)... Biler la nak terjumpa Kiwi nih. Lamer tol die lenyap. Dah bacer episod terbaru, aku letak balik Utopia ngan raknye.

Maju lagik. Mencari coloring book. Non ada. Frust. Trus gi kaunter. Sua borang yg telah di isi detail aku. Byr RM20. Tunggu kejap. Tadaaaa... Dah siap MPH card aku.

Kuar dr MPH, mt aku liar je memerhati booths kecik kat situ memperagakan fesyen2 bj terbaru. Kelabu gak mt aku. Skali lagik aku menyabarkan diri. Jgn ikot nafsu.

Kemudiannya, otak aku cepat je berfikir. Pe nak lunch.. Aku terasa nak mkn sumthing yg berkuah. Pk punyer pk. Aku wat keputusan nak tapau chicken rise combo KFC. Ahakss... Pasal mkn, aku kureng berkire skit. Ehehehe..

Dlm mggu ni je dah 2 kali aku mkn KFC. Sabtu nih gerenti aku kuar merayap lagik. Barang yg aku carik maseh blom kejumpaan. Kalau dah jumpa, maybe aku akan senyap kot. Tapau, sbbnyer kalau mkn pun kene cpt2. Dah mcm org kebulur. Nnti tak dpt menikmati hidangan 100%. Hikhikhik...

Smpai opis, aku buka la tapau'an' aku. Byk siot nasi nye. Bau cam nasi ayam. Bukannyer nasi yg dibagi kat ayam tuh. Ni nasi yg masak guna stok ayam tuh. Ok la nasi nye. Aku tuangkan sup sebekas dlm bekas nasi. Dah rupa nasi air je. Ayam 2ketul yg dlm meal tuh aku blom sentuh lagik. Wat persediaan tuk dinner r plak. Jimatt.. Ehehe..

Ok.. Skang mata sy dah tak kengantokan. Nak smbung blk bc blog org. Aku tgh bc blog Jinx In Love. Menarek. Lagipun dah lama gak aku tak buka page die. Since, tak tau la biler. Tgk die dah de keta baru.

De beberepa entry die yg menarek minat aku. Mungkin aku akan ulas dlm blog aku plak. Tgk la kalau aku kelapangan + in d mood. Aku nak citer pasal camner bleh berhubung blk ngan kwn yg terpisah selama 16thn tuh pun tak citer2 lagik, kan?? On progress... Ehehehe..

No comments:

Google