Tuesday, March 31, 2009

talentime

Maaf sebab terlupa. Ala... Kalau aku tak ingat pun, ada orang lain kisah??? NOPE.

Aku dah nonton Talentime arahan Yasmin Ahmad. Hari Sabtu yg lepas. Ditemani 2 sahabat manisku. Thanx gfs.

Tiket telah di book & di ambil oleh secretary. Trimas.

Cerita yg biler ditonton sudah dapat meneka siapa pengarahnya. Cerita yg amat dekat di hatiku. Sebab apa aku kata camtu???

Keseluruhan penggambaran filem ini adalah di ibu negeri Perak. Suatu bandar yg old skool kalau nak dibandingkan dengan KL. Takde saper suruh buat bandingan. Aku je yg nak buat.

Cerita pasal 2 buah keluarga.

Satu keluarga campuran, Melayu & Mat Saleh.

Satu lagi adalah keluarga India.

Suasana persekolahan yg sangat membuatkan aku terimbau & teringat kembali zaman2 persekolahan aku.

I miss all those memories during my school day.

Kerusi kayu. Meja kayu. Kipas siling. Warna bangunan skolah yg old skool.

Hiksss.. Dah 2 kali aku menggunakan perkataan old skool di sini.

Aku tak suka la warna baru skolah aku. Huhuhu...

Ok... Kembali kepada cerita Talentime. Aku takde nak complaint apa2 sebab citer ni begitu dekat di hati tu.

Tak lupa juga diselit lawak yg mencuit hati. Kelakor beb. Memang gelak tak cover la.

Secara keseluruhan, aku suka citer ni. Lagu2 dalam citer ni pun best. Sampaikan lagu di mana scene Melur melihat Si Monyet kena pukul pun aku layan. Miahaha...

Tuk sinopsis yg lebih tepat, rujuk sini.

Sedikit kekesalan bila time kami menonton itu, bilik cinema yg kitaorang duduk hanya mempunyai 10-20 orang penonton je. Walhal, bilik tu skit punya besor & luas. Isk2...

1 comment:

xArA said...

best best..suka talentime!heheh..

Google