Friday, March 6, 2009

say NO to kafein

Just to motivate myself. Mulai esok, isnyaAllah I'll say NO to kafein selama seminggu. Lepas dari tempoh seminggu, kalau berjaya menahan diri, alhamdulillah. Kalau tak pun, aku perlu cuba sekuat mungkin tuk mengelakkan kafien terutama sekali segala mala kopi 3 in 1.

Tak kusedari sejak bila aku jadi ketagihkan kopi. Tak bukan sampai tahap kronik. Aku masih mampu mengelakkan kopi selama sebulan di bulan Ramadhan. Pastu kembali semula kepada tabiat lama ku.

Sekurang2nya 1 kali sehari aku mesti nak pekena. Kalau tak, rasa cam tak lengkap je rutin aku. Isk2... Makin terok bila mula kerja la. Maser student dulu dapat control lagik.

Banyak kesan tak baik kafein kalau berlebihan dalam badan. Rasanya aku de post artikel pasal tu. Tapi malas nak gi selongkar.



~~~Pe2 pun, meh pekena secawan. Buat penyegar di waktu pagi ini. (^_^)

No comments:

Google