Thursday, March 12, 2009

alahai telepon tanganku

Skang aku dah free skit. Leh ngadap blog lebey skit. Hiksss...

Time aku tengah banyak idea nak berceloteh, keje plak melambak. Skang idea yg ada tu dah berterbangan pergi membawa hati yg lara. Miahaha... Merapek je lebey.

Lenguh tangan aku. Pasal tadi angkat proposal yg berat gi hantar tuk dinilaikan. Mintak2 la berjaya. Aminn..

Aku pulang ke rumah lunch time tadi. Takde menda nak buat. Lagipun terasa cam mata aku ngantuk je. Tu pasal aku pulang. Sekali, aku bleh tertinggal fon aku kat umah. Sampai kat opis baru sedar. Haihhh...

Tak kose la aku nak balik umah ngamek hanpon. Takde saper nak call aku rasanya. Selalu aku bawa gi opis pun, bukannya berdering. Tapi kalau tak bawa ni, aku confirm la ada yg mencari.

Kekadang naik plak nombor tak dikenali. Selalu dah jadi camtu. Kalau nombor yg tak dikenali naik, memang aku takkan return call punye. Harap maklum.

So, sesaper yg dah bertukar nombor tepon siler maklumkan aku. So that, aku bleh hapdate contacts dalam hanpon aku.

Tetiba plak citer pasal hanpon. Minggu ni sajer, 2 kali dah terjadi. Ni kali ke-2 la kirenya. 1st time hari Rabu kot. Aku dah kuar, tengah panaskan enjin keta. Tetiba teringat kat hanpon. Mujur tak gerak lagi dari umah.

Aku riso gak sebenarnya. Tadi aku letak handpon atas katil je. Kang bebudak kat umah tu main kat katil aku. Haishhhh... Takde pe2 kot. Jgn pikir yg bukan2. Just think +ve. Hanpon aku selamat di rumah.

Owh... Satu lagik biler menyentuh pasal budak2 kat umah tu. Hari ni dua beradek kat umah sangat behave maser aku pulang. Takde gaduh2. Aku pun senang hati. Takde serabut kepala.

Nak gi opis, aku tata la diorang. Tetiba si kakak datang kat aku maser aku nak tarik tutup pintu. Dia tanya naper aku balik lambat semalam. Eh, concern plak. Hiks...

Tapi dalam hati aku rasa gumbire gak. Rasa dihargai. (^_^) De gak orang amek berat pasal aku. Aku kater kat dia, hari ni aku balik awal. InsyaAllah, hari ni aku akan pulang on time.

Ni la 2 beradek yg aku kisahkan di atas. Gambar thn lepas ni.

Tengok la si kakak. Memula tangkap gambor adek dia pakai spek. Dia pun nak gak. Redah je la. Aku la yg tukang tangkap gambor diorang.

~~~Apa agaknya aku nak bawa pulang petang kang?? Hmm... Saje la nak beli jiwa diorang supaya sayangkan aku. Dah setahun aku dok numpang umah diorang.

No comments:

Google