Friday, March 6, 2009

mari makan kenduri kengkawan

Ni adalah cousin aku. Dah anggap cam adek aku sendiri pun. Dok menumpang umah parents dia. Nampak dia membesar depan mata. Tapi dia takde la rapat ngan aku. Biler takde parents dia, baru la nak ngan aku. Kalau tak, jgn mimpi la. Ni sumer on the way nak gi makan kenduri.

Budak ni selalu je budak aku rasa nak gigit dia. Mood dia ok, dia akan layan ngan mesra. Biler mood tak ok, jgn harap la dia nak nyahut panggilan. Suka sangat ngan ultraman. Paksa orang nyanyi lagu ultraman. Mana la nak reti dik oii.. Sangat suka ngan abang. Kakak dia kureng skit. Ni dia tgh mood tak baik.

Budak yg keletihan. Hari panas. Econ lam keta tak menyejukkan. Tu yg dia letih je. Kami semua on the way nak gi makan kenduri.

Bila dah 2,3 keping aku snap gambor dia, mula la dia nak beraksi buat gaya memacam. Ni gaya peace. Sebut je peace, tros dia wat jari camtu. Sambil baring nya pose. Sumer nak nyelit kat ibu. Kakaknya dok atas riba ibu. Yg baju pink kemerahan itu ibu diaorang a.k.a macik aku.

Dia nak buat aksi ultraman dalam keta. Manakan buleh. Tak do nya nak nampak sampai kaki. Aku ajak dia tangkap gambar berdua ngan aku. Muka cam tak sudi je. Ceittt... Alamak... Muka I bulat cam bola daaa... Ni gambar latest - 01 March 2009.

On the way balik, aku keletihan. Sumer2 keletihan. De yg dah dibawa belayar. Aku tunggu sampai umah je, nak angkat sauh & join belayar. Ahaksss.. Makanan kat kenduri tu sangat enak. Terasa sampai skang. Tak tipu. Aku makan dengan banyak sekali. Makin bulat mukaku.


~~~Ni entry sesaje memenuhi masa lapang. Malas nak wat kije..

No comments:

Google