Thursday, March 26, 2009

PENUNGGU???

Orang tengah ade duit lebeh, nak shopping je la. Alang2 meneman adek aku, aku pun nak gak join shopping same. De la bajet skit. Hajat di hati nak mencari suor jean baru. Yg lama ni cam dah kecut skit. Walhal, aku yg dah membesor. Salahkan plak suar itu. Hiksss...

Kami ke Sunway Pyramid je. Plan awalnya nak ke OU. Tapi aku tak familiar sangat ngan tempat tu. Nak mencari kedai2 pun payah. Tros tukar tempat ke Sunway Pyramid. Keje aku, jadi penunggu. Dok tunggu adek aku je.

Adek aku ni, kalau aku tak ikot dia masuk dalam kedai yg dia nak masuk, mesti dia pun tak mo masuk. Nak jugak aku ikot dia. Bila dah dapat barang2 yg dia kehendaki, lemah je dia nak ikot aku plak mencari barang2 aku. Cittt...

Menunggu adek aku di depan A&W. Dia gi langsaikan beberapa hal berkenaan isi pewotnya. Ehehehe... Lamer btol. Rupa2nya dia dok cam whore dalam toilet yg chantek itu. Citt...

Mununggu lagik adek aku try baju. Agak mahal gak baju yg dia nak beli. Cam memusing kepala dia pikir nak beli ke tak. Ehe... Duit sendiri, tau plak nak kedekut. ***Kena gak kat diri sendiri. Lalalala...

Menunggu adek aku gi amek charger handphone dia yg tertinggal kat opis aku.

Kerana nak melunaskan hajat, adek aku tinggalkan hp dia kat aku. Pe lagik, menggunkan peluang yg ada tuk menggunakan kamera phone dia. Angin je adek aku nengok gambor2 yg aku amek. Baru sempat amek a few pics, adek aku mintak balik hp dia. Dia nak cam whore kat toilet. Huhuhu...

Kan bersinar skit gambar yg terhasil dari kamera phone adek aku. Ada pameran pe ntah kat ground floor tu. Aku tak gi tengok pun.

Kasut beb.. Cuci mata la sama. Walaupun tak tersenarai dalam barang yg nak aku cari & beli.

Lagik kasut. Siap de 50% diskaun. Berpinor gak mata aku melihat kad diskaun itu. Ni gambar terakhir yg aku amek menggunakan hp adek aku. Pastu dia datang mintak hp dia balik.

Abeh sesi menunggu & window shopping, tibalah sesi makan2. Mula2 tak nak makan pe2. Yo la. Hajat adek aku konon nak blanja aku atas kesudian aku meneman & membawa dia berjalan. Tapi dah dia dah berhabis banyak, tros tak jadi plak. Hiksss...

Aku ternampak Laksa Shack. Adek aku cam skeptikal skit ngan tempat tu. Tapi aku ajak gak dia makan. Aku kata la ade nasi kat situ. Dia pun ok je. Menjamu selera la kami di situ. Haruslah aku yg membayor. Dah alang2 aku tak membeli apa2 pun. Isk2...

Skang ni aku cam susah skit nak kuar duit tuk memenuhi kehendak aku. Hmm...

Ni menu pilihan aku. Laksa Sarawak. Boleh la. Tak kick sangat. Aku pilih air teh o panas. Dah kene kutuk dek adek aku. Dia kata kat umah pun bleh minum.

Ni plak menu pilihan adek. Nasi beriani bersama ayam masak merah. Air pilihan dia lime juice asam boi. Sedap gak.

Mulanya adek aku kater nak kongsi ngan aku bayar tuk makan2. Takpo la.. Akakmu ni boleh lagik nak membayor. Maseh mampu. Bior akakmu yg bayor.

Seboleh mungkin aku elak tuk bercerita masalah kewangan aku ngan orang lain. Pandai2 la aku manage duit aku. Setakat ni, alhamdulillah. Aku boleh manage lagik perbelanjaan bulanan aku.

No comments:

Google