Tuesday, March 3, 2009

sabtu yg memenatkan

Hye kengkwn!!! Kita dah gi nengok citer Upin & Ipin. Amat berpuas hati. Aku siap menghayati lagik citer tu. Sampai ada part Rajoo berpaut kat ular tu aku bleh terjerit kegelian.

Biler diorang kena kejar ngan resaksa dalam gua, aku ikot rasa seram gak. Hiksss... Syiok... Tak tipu. Btol2...

Aku gi nengok hari Sabtu hari tu. Gi ngan opah aku. Berdua sajer. We rock. Miahahaha... Opah aku memula dok rasa segan2. Aku kata kat opah aku, rilek r.. Kita redah je. Takat nak tgk wayang.

Diakui, memang kebanyakan yg gi nonton adalah parents bersama anak2 mereka. Masa hari tayangan yg aku nengok tu la. Penuh panggung sampai ke seat depan skrin. Dah le panggung kecik je.

De sorang gal ni, lagik r. Layan sesorang tgk citer kartun. Ok je. Aku pun on je. Buat tak heran je ngan orang sekeliling. Gi layan movie sesorang bukannya satu kesalahan. Opsss... Tetiba ayat cam emo plak.

Movie start kol 11.20am. Blom kol 1 p.m dah kuar panggung. Gi isi pewot dulu sblom balik. Tekak aku ni terasa nak makan A&W. Opah aku on je. I dah kater. Opah I rock. Lalalalala...

Sumer atas tajaan aku (kembang idung sat). Tapi opah insist nak bayor tuk popcorn bahan kunyah2 tgk movie. Kesudahannya, aku yg makan banyak popcorn tu. Sehingga menyumbang kepada sakit tekak hingga ke saat ini. Huhuhu...

Back to our activities on Saturday. Dah makan kenyang, nak ajak opah aku window shopping kat Sunway Pyramid (yupp, aku gi tgk movie kat tgv Sunway Pyramid) cam kesian plak. Kang sakit2 kaki opah ku.

Dah le tadi dok lama + diam je dalam panggung. Takpe la. Tros gerak balik memandangkan zuhur pun dah masuk.

Odw tu aku citer la kat opah aku kalau ke kiri bleh gi ke Mydin Subang. Pastu opah buka citer yg opah last gi Mydin Subang 2 tahun lepas. Gi ngan macik aku.

Biler aku tanya opah nak ke singgah Mydin. Jawapan yg aku terima adalah ikot suka hati aku. Aku ngan sepantas kilat buat keputusan singgah la kejap kat Mydin.

Kita ni kena alert skit ngan ayat2 yg dimainkan oleh orang2 lama. Nak menjaga hati mereka. Masa kecik2 dulu, opah la jaga. Dok ikot apa aku nak especially pe aku nak makan. Hehehehe...

Dah telajak skit. Tapi takpe. Aku still tau jalan patah balik nak ke Mydin. Selamat la kami sampai ke Mydin. Gi solat dulu seblom memulakan aktviti ronda2 dalam Mydin.

Terbelanja jugak la RM20 dalam tu. Menda yg aku hendak. Bukannya keperluan. Aku kalah. Uwaaa...

Choppp... Dalam 3 menda yg aku beli, de satu barang keperluan. Kire ok la tu kan. Nisbah kecik je. Tak mo raser bersalah punya pasal. Hiksss.....

Sampai je rumah, terlentok tros aku. Sampai dekat maghrib. Kepenatan. Lamer tak jejalan aktif camtu.

Malam tu, jenuh aku ajak mata suruh lelap. Si bijak ni, dah tau matanya alergik bila minum kopi pepetang. Dengan penuh konfiden, bangun je tido gi bancuh kopi. Konon nak bagi mater segar skit.

***Mata aku sensitip. Bila time nak exam, minum la kopi berpeket2 beberapa minit sblom tertido, tetap senang je tido. Tapi bila tak exam, minum kopi baru sesisip je beberapa jam sblom masuk tido, dah buat mata aku segar bugar.

Pe lagik, penangannya malam tu aku punya payah nak tido. Ntah kol baper terlelap. Pastu tido2 ayam je. Tak nyenyak. Isk... Serve me rite..

No comments:

Google