Wednesday, March 12, 2008

yg mn satu??

Hari ni mo0d sy lebey baik dr semalam. Tp tak kesempatan lak nak update the latest news. Cam glamer je aku. Ehehehehe...

Keje dah bertambah beb. Td aku dpt task yg plg aku tak gemari. Kene wat plhn antara dua. Arghhh... Menci tol la..

Ari ni de wat interview session. Nak cari GC. General clerk. Lalalala...

Yg interview bukan la aku. Yg interview bos aku. Dah tu dia plak suruh aku plh. Mn la aku nk tau plh. Aku hnya tgk secara luaran je.

Korg tlg aku ek. 1st candidate. Patutnye interview kol 10. Tp lambat skit sampai. Nmpk cam malu2 kucing. Pengalaman, pernah keje jadi pembantu klinik. Umur lak br 19thn.

2nd candidate, dtg awl. Interview dijanjikan kol 11. Tp sblom tuh lagik die dah dtg. Nmpk kemas. Cam org bekerja. Umur lak dah 25 thn. Dah kawen. De anak sorg. Byk pengalaman die kje. Die sijil in engineering.

Pendapat aku, kalau nak wat keje2 kerani, 1st candidate tuh bleh wat. Tp aku tak tau baper mahir die ngan penggunaan komputer nih. 2nd candidate pun ok je. De pengalaman. Takyah nak kene tunjuk ajar banyak sgt.

Tp umur muda lagik senang nak dilentur. Org tua2 kata, "Melentur Buluh Biarlah Dari Rebungnya". Kalau tak diberi peluang, mn nak dtg pengalaman, ye tak?? Arghhh.. Aku benci biler disuruh membuat pilihan.

Kalau tersalah plh, yg kene blame, aku. Bukannya org lain. Hmm...

No comments:

Google