Thursday, March 27, 2008

macam mana sy buat

Semlm lepas keje, aku berkire2 nak gi merayap ke tak. Lamer gak aku bertapa kat dlm keta. Maser chat ngan Yums sblom blk, beria aku kater nak gi berjalan. Tp biler dah dlm keta, tiba2 stg rasa berbelah bagi. Pikir punye pikir, aku gi jugak la merayapkan. Smile

Sesampai nya ke tempat yg ditujui, skali lagik aku blur. Nak jln gi mn??? Haihhh... Sejak biler tah aku jadik pem'blur' camtuh. Ahaksss...

Teringat plak yg hari nih besday kwn aku. Gi survey hadiah pun menarek gak. Tp takde idea nak bg pe. Buntu siottt... Aku nmpk key-chain. Tapi... Takkan nak bg key-chain lagik. Rsnyer cam dah byk je key-chain yg aku bg kat die. Kang takde plak tempat die nak gantung dah. Huhuhu... Binggung. Huh?

Aku teruskan perjalanan aku. Masuk hypermarket. Nper sorg bro nih kat tempat towel org pompuan. giggle. Aku ingtkan abg nih supplier brg tuh. Rupa2nye die mencari2 nak membeli mende tuh. Cayalah bro.. Cool la lu.. Lamer gak die dok belek. Smbil dok bc instruction dr hp die. Ahaks..

Lepas trus, aku maju ke MPH. De nmpk novel menarek. Tp tahan nafsu je la. Dah hujung bln nih. Tunggu gaji la kalau yer pun nak beli novel br. Sabaq... Alamak.. Aku dah de plan nak beli mende lain. Isk2.. De lagik bajet nak beli novel nih???? Uhukk..

Tp de gak brg yg aku sambaq kat MPH. Aku beli magazine. Tertarik ngan 50 most eligable bachelor dlm Cleo. Hoorayyy.. NasT de r.. I like. Embarrassed

Aku maju lagik. Gi KFC. Maser gi OU last wik aku ternamapk de menu baru kat KFC OU. Tp biler aku check kat website KFC smlm, takde pun menu baru tuh. Biler aku gi KFC smlm pun aku tak nmpk menu baru tuh. Ilusi optik aku agaknye maser tgk tuh. Skali pandang je maser tuh. Mb bukan KFC kot. Fast food lain agaknye. Hmm...

Jadiknya, di KFC smlm aku telah membeli set Zinger burger. Dah makan chezy wedges & minum air strawberry, pewot sy terasa dah nak full. Tak nak la makan burger lagik. Tunggu lambat skit br mkn. Maser aku smpai umah, macik aku takde. Die bw anak2 die & bibik gi pasar mlm. Die de beli yong tau foo. Terliur beb biler tgk de feveret food aku. Bertambah la tak nak mkn burger tuh lagik. Aku amek keputusan nak simpan for breakfast this morning. I did it. Dah selamat dah aku mkn separuh. De lagik separuh. Wat lunch kang r plak. Too Funny

Teringat masa zaman uni dulu. Pernah satu kali tuh, Yums simpan Zinger burger die wat breakfast. Dah le simpan dlm bilik je. Tak masuk refrigerator. Hahaha... Naseb bek burger tuh elok lagik keesokan hari nya. Dlm kes aku ni, aku simpan ek burger tuh dlm refrigerator. Bezanya, pagi td sblom gi opis aku tak sempat nak panaskan dlm microwave kat umah. Kat opis nih maner de microwave. So, how did I do to make the burger warmer??

Begini caranya.

Masak air panas. Masukkan dlm pinggan. Burger tuh mmg aku simpan dlm tupperware. Tupperware tu aku letak dlm air pns tadi. Telangkupkan satu lagik pinggan atas pinggan yg berisi air panas tadi. Pastu tutup ngan kain. Bior tuk seketika. Tara... Dah jadi suam2 kuku dah burger aku. Bleh dah mkn. Thumbs Up

Sekian tuk entry sy kali nih. Mcm mn sy buat tuk panaskan Zinger burger sy. Owh, pjg tol pembukaan tuk entry nih.

2 comments:

Anonymous said...

ni apehal lak kaitkan kisah bege (ejaan burger aku yg sllu kena gelak) zinger aku tu. tu kisah ms lampau la....elok je la makan wpun simpan smpai esoknye....hahahaha. aku igt lagi korg dgn muke pelik n gelakkan aku ms mkn bege tu. huhu

p/s: NAS T ade dlm cleo tu....wahhhhh best je tgk gmbr die. cool je. hehe. cam rs nak vote bg die menang...huhu

Anonymous said...

yupsss... lets vote for NasT. comey sungguh die ni. his style, COLD.. aja2.. best of luck to NasT yg dah de gf. huhuhu..

bege??? yg meena gelak gilerk tuh. skang nih maseh kuat mkn bege cam dolu2 ke? dak Yums nih kalau beli bege kat kolej dulu, suka sgt borong smpai 2. bege spesel + egg benjo, kan?? isk2... tak padan ngan size bdn tol..

Google