Tuesday, March 25, 2008

d r i v i n g

Tadi aku kuar gi bank. Aku kuar btol2 time lunch hour. Makanya takyah nak kater la. Jalan nak ke bank tuh agak berbaris panjang la jugak. Aku ngan penuh kesabaran beratur dlm lane untuk membelok ke sebelah kanan. Adalah manusia2 yg tak reti nak bersabar sikit ini. Sesuka rasa hati die potong lane. Sbb wujudnya manusia jenis yg tidak bertimbangrasa ini lah yg telah mencabar kesabaran manusia yg bertimbangrasa seperti aku ilang kesabaran. Owh... Bg kamu2 sumer mungkin ini hal sekecil virus. Tp biler korg sendiri yg memandu, korg akan dpt rasakan azabnye menahan kesabaran begini. Kita pun nak cepat gak. Bukan diaorg je nak cepat. Tp sebab manusia yg tak bertimbangrasa ni jugakla yg menyebabkan kerja cepat jadik lambat. Biler dah potong lane, nak cilok semula masuk satu lane, kan dah membazir masa tuh. Simpati la sama ngan org belakang yg dok elok beratur tuh. diaorg, org2 kat belakang tuh nak cepat gak.

Lagik satu, aku hangin biler org cam nak ajak berlumba biler kat traffic lite. Sementara menunggu r3d jdik grn. Tgh bersedia nih, diaorg cam nak ajak berlumba. Kalau mo0d aku tak ok, aku press jugak myk. Kalau mo0d aku sehat sejahtera, aku biarkan je diaorg tuh. Ehehehe...

De skali tuh, satu keta yg penuh ngan guy, cam nak main2kan aku. Maser tuh dah nak masuk area umah aku pun. Sblom tuh, kat traffic lite, r3d tukar grn, aku overtake keta tuh. Dah slow benor. Tp bukannya aku overtake tuk api2kan mereka. Tidak sekali. Mungkin sbb nampak aku gal. Sorg lak tuh. Diaorg cam nak berlumba. Diaorg tak tau aku nih camne. Bleh tahan gak le. De ke tang selekoh diaorg leh press myk nak overtake aku. Pdhal keta tuh nak belok kanan. Mujurlah hari tu aku mmg dah niat nak singgah kedai. Maknanya aku kene belok kanan gak le. Slalu tuh aku gi teros je. Keta tuh cam nak terbabas je gaya nye maser nak membelok. Aku tgk dr side mirror je r. Fuhhhh.. Ngeri gak le. Konon2 je cam brani aku nih.

No comments:

Google