Thursday, March 13, 2008

---p.s. i L0V3 you---dah termiliki---

Wat perhatian Yums & MaiH, aku dah berjaya memiliki P.S. I Love You.

Lunch hour td, aku gi bank. Setelkan perkara yg perlu disetelkan. Pastu tanpa disangka2 aku trus memandu ke Giant. Kat situ de Mph. Tp memang tiada hajat dihati pun nak melencong ke Mph. Tujuannye yg sbnr nak mencari mknn tuk lunch. Almaklum la, td frust sbb tak dpt nak membeli nasi lemak for breakfast.

Aku plan nak mkn McD. Sebelom smpai McD kene tempuh dulu Mph. Plan asal nak dine in je kat McD. Mkn sorg2 cam tak best je. Kalau de ditemani magazine cam best la jugak. Tu la tujuan asal aku menyinggah ke Mph. Nak cari magazine wat peneman aku masa mkn nnti. Aku menjenguk gak kat rak novel. Intai2 kot2 de buku itu.

Sedikit kuciwa sbb tak nmpak. Aku pun mengiakan pe yg aku tgk kat webpage Mph smlm yg novel ni dah abeh atau perkataan lain, no stock. Aku pun ambil la magazine Rapi. Beratur nak bayar. Tp mata dok meliar lagik masa tgh beratur tu. Tanpa harapan apa2 la.

Tetiba...

Aku terpandang buku itu sedang tersusun dgn cantek ngan kemas skali. Walaupun aku dah dekat dgn kaunter, aku trus kuar lane nak merapatkan diri pada susunan novel itu. Ku capai satu. Belek depan. Belek belakang. Selak2 pages. Trus tak letak dah. Aku bw trus ke kaunter. Beratur lagik skali.

Akhirnya, novel itu berjaya kumiliki. Ehehehe... Gumbire hati tak terkata. Pastu aku menujukan diri ke McD. Well, telah ku khabarkan tadi yg aku nak lunch McD. Dine in. Tp sebaliknye telah berlaku. Aku tapau je. Lagipun mcm penuh je McD. Lunch hour la katakan.

Aku beli set. Spicy chicken mc duluxe. Agak sebab keterujaan yg teramat, aku hanya berjaya abehkan kentang. Naseb la aku tak tamak. Beli medium je. Td rs cam nak beli large je. Air & burger tak mkn lagik. Simpan tuk dinner la. Aha.. Tak sabaq nak mula baca.

***Like Flowing River dah hampir2 nak khatam. Dah aku angkot buku tuh merata. Nak kene balut seblom ia menjadi lunyai. Syg beb. Thanx mate..

3 comments:

Anonymous said...

begitu la kisahnye bgaimane penulis blog ni akhirnye ketemu si novel yg dicari2...begitu byk ranjau dan duri ye puan2...panjang btol dugaan yg harus ditempuhi beliau....huhuhu

enjoy da book mate (^_^)

Anonymous said...

yaaa... begitulah kisah sy yg penuh onak ranjau berduri utk memiliki sebuah novel yg menjadi sebutan dua sahabatku itu, MaiH & Yums. ketemu sudah sy ngan brg yg tidak diduga akan dimiliki dlm sekelip mt. ehehehe...

mysenoir said...

best tak bku river tu? best kan? kan? hee

Google