Monday, May 26, 2008

less 24h

Less than 24 hours aku berada di kampung. Isk2... Ngan kesakitan gigi aku nye. Tak terasa langsung cam aku blk kampung. Takleh nak njoy all the fud kat kenduri. Wakakaka... Aku mkn skit2 je. Org kata merasa la dr tak mkn lgsung. Walaupun dah tmpal gigi aku still rasa sengal2. Tahan je la. Saper yg pernah sakit gigi mesti tau camne seksanya. Nak mkn toksah kate la. Mmg tak termampu. Nak tido pun tak leh. Nak cakap terasa berat mulut. Smpai ke tahap nak msg pun aku tak larat. Terpaksa ignore kejap sms2 dr kwn2 ku. Mujur la maser tuh Dj paham. Sbb die pun pernah sakit gigi terlampau camtuh. Masa kat UKM dulu. Ngan MaiH pun aku bls sms die lmbat. Berbekalkan ubat tahan sakit, aku berdoa moga gigi aku dah tak sakit & dapat bertahan sampai 2 mggu yg akan dtg tuk 2nd treatment ngan dentist.

Less than 24 hours... Aku smpai kat Tepeng ari Sabtu dah kol 7++ pm. Aku gerak blk dr Tepeng ptg smlm dah hampir kol 7 pm. Ari ahad aku kuar umah seawal 9 pagi. Kol 6++ am aku tak terjaga. Takleh tido dah. Walaupun mlm sblom tuh aku tido lambat. Aku ngan parents aku kuar. Sarapan kat luar. Perghhh... Sedap + enak sungguh teh tarek aku minum. Lemak berkrim disukai ramai. Ehehehe... Sblom sarapan dah kurang raser sengal gigi ku. Lepas breakfast tuh kembali sengal. Isk2..

Tros menuju ke dentist. Dentist nye plak smpai lmbt. Kene tunggu die lebeh kurang 20minit. Huhuhu... Tahan je la. Smbil menahan mata yg pedih2. Akhirnya, tiba juga sang dentist. Selesai sumer nya. Macik aku call kater nak gerak gi kenduri kat Selama lepas mkn kenduri jiran aku. Blk umah, cepat2 tukar baju. Terasa lega yg gigi dah kurang sengal. Tu la.. Kecik2 dolu tak rajin nak jaga. Dah besor2 nih dah gigi tuh rosak. Huhuhuhu...

1st kenduri, aku layan je mknn kat situ. 2nd kenduri aku dah mula slow down skit. Mn taknye. Kesengalan gigi ku dah mula terasa. 3kenduri aku mkn lagik skit. Amek syarat je. Kang tak mkn pe lak kater tuan umah merangkap mak angkat adek aku. Lepas kenduri ke-3 tuh sengal gigi ku makin dtg. Smpai nmpk bengkak kat pipi aku. Ari nih pun kelihatan bengkak gak. Huhuhu...

Aku de bahulu sedap. Br mkn 1 dah riso2. Riso kang dtg blk sakit gigi aku camne??? Ubat tahan sakit yg dentist bekalkan bukannya byk mn pun. Kalau asyik sakit je. Sok lusa abeh la ubat yg dentist bekalkan tuk aku tuh. Isk2...

Blk dr rombongan kenduri smlm, tiba kat umah dah kol 5 ptg. Kol 6 pacik aku kata nak gerak blk dah. Aku pun bersiap la lekas2. Mmg terasa kepenatan skit sbb kalut2. No pic to show to u guys. Kerana ketidaksihatan gigi ku ini. Bukan takde kamera. But no effort to use it. Bg mereka yg pernah merasa perit sakit gigi, pasti dioarg phm. Sp yg pernah raser, mesti anggap yg ni remeh je..

No comments:

Google