Tuesday, May 20, 2008

gempa

Yeah rite... Pasal gempa bumi semalam. Rasanya ramai yg dah baca dlm paper ari nih, kan??? Aku merasainya sendiri semalam. Fuhh.. Ni kali ke-2 aku merasai gempa walaupun hanya kecil sahaja. Pertama skali masa aku kat Taiping. I'm not sure bila kejadian tuh berlaku. A few years back. Maser tuh aku tgh golek2 atas katil. Jam lebih kurang kol 12 tghmalam. Tetiba terasa katil aku goyang. Raser pening. So, aku anggap itu ilusi je. Sbb kepala aku tgh pening. Khayalan aku je kot tuh yg katil bergoyang. Aku de terfikir gak sesuatu di luat kotak fikiran aku. 'Sumthin' yg goyangkan. Isk2... Seram kan???

But last nite, I am so sure yg itu adalah gempa. Gempa bumi. Tp tak tau mn nak cari sumber tuk mensahihkan pe yg aku rasa at the moment. Biler tnya kat Dj pun die tak tau. Die kater die tak raser pun. Walhal umah die lagik tinggi dr umah aku dok skang. Aku tnya macik aku. Die tak raser plak. Nampak cam aku sorg je yg terasa gempa dlm umah tuh. Isk2... Ingtkan aku berilusi lagik. Tp aku mmg kompem aku terperasan air dlm botol air aku berkocak sedikit. Tuh dah penghujung gegaran yg aku rasa.

Maser mula2 gegaran tuh mmg agak kuat sbb katil raser bergoyang. Pastu dlm bilik tido aku de kipas berdiri. Kipas tuh pun aku nmpak cam bergegar je. Kepala aku takde terasa pusing pun. Mmg btol aku nmpk kipas tuh bergegar. Time gegaran tuh mmg aku tak tau nak wat pe. Cume kaget je. Diam setempat. Maser tuh aku tgh baring atas katil. Statik je aku atas katil. Dah beberapa ketika pastu br aku teringt nak tgk botol air aku de kocakan ke tak. Ehehee...

Lewat mlm semlm Dj sms aku. Die kater seluruh penduduk di apartmen die dok kene arah turun. De polis. De bomba. Kompem la itu adalah gempa. Tuk mensasihkan lagik itu gempa ke tak, aku bacer kat paper. Mmg btol. Kat Sumatera. Lebih kurang 6 skala ritcher. Besor gak tuh. Tp takde susulan kepada tsunami. Alahamdulillah...

***Byk tol bencana menimpa. Dunia dah hampir akhir zaman. Nauzubillah....

No comments:

Google