Friday, May 2, 2008

di mana pelangi berhenti


Ni la buku yg telah aku beli semalam. Lagipun aku mmg bercadang nak memiliki buku ini. Cepat atau lmbt ia akan tetap aku miliki. Skang ni berbelah bagi plak nak tmbh lagik ke tak koleksi buku aku tuk bln nih. Sepatutnya aku nak hadkan 1 buku tuk 1 bulan. Magazine lak ikot selera aku. Kalau bln tuh aku terasa nak bcer byk magazine, aku beli lebih. Tp aku raser tak berbaloi la beli magazine sbb 1st day je aku akan bersungguh2 membacanya. Pastu aku letak bw katil. Smpai berhabuk. Pastu lap habuk yg lekat & masuk dlm kotak. Ahaksss...

Kalau buku/novel lak, aku akan bcer byk hari. Smpai khatam. Kalau citer best aku akan ulang bcer lagik. Kalau tak, diam la novel/buku dlm kotak. Ehehehe..

Aku tak suka buku2 & magazines aku berhabuk. Tu pasal aku simpan dlm kotak. Hahahaha...

Setakat yg aku dah bacer. Novel ni citer pasal friendship between a girl & a boy. Rosie & Alex. Childhood best friend. Diaorg punye akrab smpai diaorg tak punye kwn lain. Smpai suatu maser tuh Alex de gf, Rosie raser terabai. Pastu si Alex ni, biler die dah tak virgin lagik die gi stori kat Rosie.

Diorg bergosip thru instant messaging kat klas. Happen to be yg instant messaging tuh is open to all. Maka nya, sumer org baca conversation diaorg including their teacher. So, kwn2 di luar sana, berhati2lah semasa anda ym di ofis terutamanya. Takot de org set up yg sumer leh bcer pe yg korg gosipkan. Ehehehe...

Setakat yg aku dah bacer & yg aku dah scan, keseluruhan novel tuh guna teknik yg amat berbeza. Penceritaan melalui messages samada surat, short notes in class, instant messaging or email. Bg aku, itu adalah sesuatu yg br bg aku yg agak selalu membac novel. Takde plak die mendescribe seseorg itu as soooooo RUPAWAN bebenor.

Kalau novel melayu, nm dah la terlalu indah. Panjang berjela. Takleh kalau diaorg guna nama Abu, Ani, Aminah, Ali.. Tak glamer... Ditmbh plak dgn rupa yg penulis cuba gmbrkan sgt rupawan. yg lelakinya kacak. Yg perempuannya jelitawan. Too perfect to be true.. Hmmm..

No comments:

Google