Thursday, May 15, 2008

have no control

SUKA

Pernah korg suka kat sesorg??

Aku terpanggil tuk wat entry pasal ni disebabkan beberapa kejadian yg telah menimpa aku & juga kwn2 aku. We fall for the wrong guy. Ahaksss... Topik kali ni lebeh kepada suka sesorg yg berlainan jantina. Kalau korg suka sama jantina tuh, aku tak nak masuk campur la. Ehehehe...

Pe yg akan korg lakukan biler suke kat sesorg???

Adakah korg akan bgtau kat org tu???

Biarkan org tu men paham2 sendiri je yg korg suke kat org tu???

Bg hint dgn perkataan or perlakuan (secara indirectly)???

Do nothing???? Just go with the flow???



Pe yg aku pernah wat. 1 je options di atas aku tak pernah wat. Yg pernah aku wat, pertama, bg hint thru swit sms. 2nd tuh mix antara biarkan org tu assume sendiri, bg hint thru sms & just go with the flow. Br 2 je la exprience aku suka kat org.

Kedua-dua nya maseh dlm ingatan. Air mata aku pernah terkuar kerana mereka ber2. Tak sngja ek. Cumer yg ke-2 tuh, aku TERcrush lebey skit smpai amek maser yg lamer tuk pulih. Malahan sehingga ke hari ni aku blom pulih 100%. Pe2 pun life have to go on. Kalau asyik terkenang & teringat die je, tak guna gak. Yg merana aku. Die tak merana apa2 pun sbb die tak tau my feeling. Pdn muka aku...

Dlm soal ini. Hati & perasaan tak bleh dipersalahkan. We don't know we would fall for him. We don't know that we'll get hurt. Sumer nih dah tersurat. Tuk kiter blajar dr kesilapan. Itu adalah guru yg paling hebat. Kegagalan. Maser kite kecik2 dulu, maser br mula blajar berjalan, pasti kiter jatuh. Tp kiter bangun semula. Pastu jatuh lagik. Kengkadang sampai luka. Berdarah. Tp kite tetap bangun semula. Bertatih lagik. Pastu blajar berlari. Skang pun aku kene wat perkara yg sama. Dah jatuh aku kene bangun semula. Walaupun mengambil masa yg lama, aku kene bgn semula.


***Ya Allah, kuatkan semangat aku tuk menghadapi segala dugaan ini. Aminnn...

No comments:

Google