Saturday, May 17, 2008

days off

Yeehaaa... De 2 hari cuti. Kalau ikotkan aku nak je aku henjut blk kampung. Dah le ari ni 2 of mmy frens gi beronggeng di Penang. Uwaaa... Mulanya aku yg berangan nak ke Penang. Maser blk yg ktorg wat lil' picnic tuh. Aleh2 diorg dah pegi dulu tanpa menunggu kepulangan aku. Huhuhu...

Dua2 je dah pujuk aku suruh blk kampung. Ikotkan hati nak je aku balik. Adek2 aku pun de kat umah tuh. Opah aku pun dah panas bontot dok sini. Nak blk umah die dah. Tp nak singgah Tapah dulu. Lawat kazen aku yg br lepas 3rd operation. I did tell the story bout my cousin yg kene cancer tuh. Isk2... Cian die..

Bleh je aku nak gi hantar opah aku ke Tapah. Nak suruh hantar terus sampai Tepeng pun I don't mind. Tmbh plak smlm pacik aku dah offer nak sponsor tuk duit petrol n tol. Hahaha... Nih lagik la syok. Aku kire cam drebar je. Juz have to sent opah pulang. Tak perlu pk pasal ongkosnya. Tapi opah riso plak. Kang aku nak blk ke sini sorg2. I don't mind too. Opah dok kata nnti abah aku tak bg plak aku nak blk sorg2. Kalau hari cerah aku ok je. Kalau hari dah gelap tuh yg aku tak baper ok sgt kalau drive sorg2.

Smlm macik aku citer satu kejadian yg berlaku depan mata die. Maser tuh kat satu simpang berhadapan ngan satu balai polis kecil. Berlaku kejadian ragut. Tp peragut tuh tak berjaya ragut rantai aci yg tengan melintas depan keta macik aku. Kalau kejadian tuh berlaku, macik aku la saksi utamanya. Berdebar2 gak le. Kate macik aku. Isk2... Kat mn2 pun tak slamat skang nih.

Opah aku pun pernah kene ragut. Depan rumah opah aku kat kg. Yg peragutnya org Melayu gak. Sanggup die aniaya org tua. Tp kan maser hari ibu de satu kes, org tua yg kene bunuh dlm umah. Suspeknya seorg remaja. Isk2... Makin takot la. Tak selamat kat mn2 pun...

Owh... Sy dah terkuar tajuk. Tp tak kesah la ye. Tu yg tak suka kalau dah buh tajuk entry dulu. Nnti aku mesti merapu pasal mende len. Ceittt... Aku kene berciter dulu. Then br buh tajuk. Ehehehe...

Anyway, cuti 2 hari ni aku tak tau lagik pe nak wat. Plan dah de. Cumer tak baper pasti je lagik samada akan terlaksana ataupun tidak. Nak dok umah je pun aku tak kesah. Pacik aku satu famili nak blk kg wife die kat Pahang. Bleh la aku konker umah sorg2. Nak hantar opah gi Tapah pun aku tak kesah gak. Non ada pe2 date smpai ujung bulan. Ni la kehidupan org cam aku nih. (*.*)

No comments:

Google