Friday, May 9, 2008

kelam kabut + huru hara = tensen

Formula yg menjadik tajuk entry aku adalah pe yg aku raser skang nih dengan seorg colleague aku. Haihhh...

Aku boleh tahan lagik kalau wat keje dlm keadaan yg byk tekanan (tonnes of work). I don't mind with that situation. I still can do my work. Tapi aku btol2 raser banyak tekanan biler keje dgn org yg terlampau kelam kabut + huru hara. Owh.... TIDAK....

Kejap2 call. Hal kecik yg die bleh smpaikan thru sms, die akan call gak. Pastu, tak nak cuber smpai buleh. Biler cuber skit, tp takleh wat. End up die akan call. Arghhhhhh...

Cam baby je gaya nya. Di akui oleh bos aku sendiri yg dak baru ni SANGAT kelam kabut. Watkan hidup aku huru hara. Adushhhh...

Keluhan yg plg besar. I am trying real hard to cope with her. Aku besa wat keje slow & steady. Pastu takde org terlampau bergantung ngan aku. Serius beb... This wik btol2 aku rasa terbeban.

U can see it urself. Aku tak byk wat entry mggu ni. Ini adalah salah satu sebabnya. Kalau dulu, sibuk pun aku bleh gak selitkan2 diri untuk wat entry. Tp skang nih, susah skit.

Nama dak tuh nnti2 la aku reveal. Skang nih biarlah rahsia dulu. Ehehehe...

Die slalunya dok kat site office. Kekadang je die turun hq. Biler die turun hq je aku terasa fobia. Hahaha... Same goes when the office's phone ringing. Cam takot2 je nak angkat. ***Br je dak tuh call.

Aku agak bz skit pagi ni. Aku dah bilang sm die. Tp die ingt aku dok opis ni jadik hiasan je kot. Takde keje. Huh.. Pg ni je de dekat 10 kali die call. Td kene jerkah(bos tinggi sore skit) ngan bos aku. Pe tah salah die aku ngak tau..

Cth situasi yg berlaku.
///Bos hantar printer dr hq tuk kegunaan di site office. Yg kat hq beli br la. Hahaha.. Pastu ink printer tuh abeh. I mean printer yg kat site office tu la. So, die la yg kene gantikan sbb die de kat site office tuh. Senang je. Tukar catridge br. Bkn nak kene refill ink pun. Die dah ganti cartridge warna yg dah abeh tuh. Then biler die print tak kuar warna. Tros kol aku. Well, die bleh je cuber jaya skali lagik or dua kali lagik ke.///

///Kalau call aku nak smpaikan pesan or nak suruh aku wat sesuatu, die akan ulang cakap more than twice. Berkali2. Bernanah telinga aku. Adushh.. For me. Ulang 2kali pun dah cukup. Kalau aku tak paham aku akan tnya. "MALU BERTANYA SESAT JALAN", aite??///

///Merujuk kepada penyataan di atas, dlm minggu ni gak kejadian tuh berlaku. Die nak suruh aku print gmbr tuk masukkan dlm monthly report. Die call aku dekat 5 kali. Ym lagik. Ulang pesanan yg sm. Wat 10 set. Call pun cakap benda yg sama. Wat 10 set. Ptg nih nak submit report kat main con. Dah call hp, call plak telepon kat opis. Die kater nak mende tuh before 2.30pm. Lunch hour aku kol 1-2pm. Aku tak kesot pun wat keje tym lunch hour. Kebetulan hari tuh aku kelaparan. Pg tak lunch. So, pergi la aku membeli lunch. Maser aku gi beli lunch tuh, tinggal lagik 2 set. Sempat la aku nak siapkan before 2.30pm. Dak tuh dtg opis btol2 tym lunch hour aku. Aku nak mkn pun tak senang. Dok wat kelam kabut + huru hara. Comot aku mkn. Pastu mkn laju2 lak tuh. Arghhhh.. Nak wat sploh set. Dr hari Isnin (1 hari suntuk) dok wat. Hari Rabu tak siap pun lagik. Hari Isnin tuh kelam kabut aku gi beli stationary smpai kene kompaun sbb tak letak tiket parking. Huhuhu... Sambil aku lunch, sambil aku wat kje. Dok print. Pas aku mkn die suruh aku binding. Die kater die tak reti nak wat. Yg wat aku bengang lagik skali selepas berkali2 aku bengang ngan die ari tuh, maser aku nak tunjuk kat die cmne nak binding ari tuh, die kater die reti. Saje wat2 tak reti biler bos tnyer smada die reti guna mesin binding tuh ke tak. Aku rs sbnrnye die reti gune. Cumernye die tak nak susahkan diri die tebuk lubang n masukkan kertas2 tuh dlm comb. Arghhhh... ////

***Br de sorg je colleague aku dah raser camnih. Camne kalau aku keje dlm company besar yg sudah semestinya ada berjuta lagik perangai org ya akan aku temui. Maka nya aku kene la berhadapan dengan insan yg seorg nih. Kire cabaran hidup aku la. Uwaaaa...

Tabahkan la hati aku ini moga2 aku berjaya menghadapi ujian & dugaan dariMu. Aminnnn..

No comments:

Google