Thursday, May 29, 2008

amek ati

Aku memang lemah skit bab2 nak amek ati nih. Isk2... Kalau amek ati= merajuk, tu aku pandai la. Agak handal jugak. Tp kalau nak amek ati tuk memenangi ati, tu aku mmg tersgt la lemah. Ha, korg jgn pk bukan2 lak. Aku nak amek hati kazen aku 2 org yg kat umah tuh. Cian plak ngan diaorg 2. Asyik terperap kat umah je. Plg utamanya si kakak tuh la. Dah besa slalu wikdays pagi gi skolah. Ni asal aku blk keje je muka die sedikit kebusanan. Biler ibu die blk, mula la nak meragam.

Cam semlm aku blk keje. Aku bw blk paper bag. Besar la. Berisi segala brg mak nenek aku. Ehehehe... Pastu si kakak tuh tnya kat aku, "Kakak beli apa tuh?". Isk2...

Dgr soklan die camtuh je aku dah raser kasihan. Pastu kakak die tnye lagik kat aku, "Biler kakak nak beli KFC?".

Adushhh... Aku blom gaji lagik nih. Kalau dah gaji bleh gak lepas opis hour nih gi beli KFC. Aku tak baper bekenan sgt kalau beli jajan nih. Tak elok kalau dak2 nak membesar mkn jajan. Beli mainan?? Diaorg dah byk mainan. Nak bw diaorg jejalan mkn angin??? Bukannya dak 2org tuh nak sgt ngan aku sbb aku tak pandai nak amek hati diaorg agknye.

Owh... Terasa mcm panjang lagik nak mencoret. Tp nak balik dah nih. Aku mula taip entry nih sbb tadi aku ingat aku nak kene tunggu courier dtg kutip box. Rupa2nya diaorg tak dtg ari nih. Br kejap td aku dpt call. Pe lagik. Aku mo angkat kaki le. Time to go home. Home 'swit' home..



***Updates skit pasal pencopet wang simpanan aku. Smlm I overheard my cousin told her ibu yg bibik tak nak gi kedai. Mn mo gi kedainya. Sumber nak dpt wang nye sudah ngak ada. Aku dah kosongkan saki baki duit yg tinggal dlm bekas syiling aku. Mmg berasap la aku kalau dikenang2kan blk. Bukan aku 'kedek' duit tuh sgt. Tp sbb mencurik. Tuh yg aku angin.


Chiowww...

No comments:

Google