Saturday, May 10, 2008

Kembara Nautica

Have u guys read about the replacement model for the previous Perodua Kembara's model. It is called Kembara Nautica. I just read about it in today's newspaper. Kind of interesting. Ahaksss... Kembali lagik berangan. Dreaming...



Tp agak menarek la jugak. It's a SUV. I like. (^_^)

Kalau diperhatikan seimbas lalu, Kembara Nautica ni ada mirip beberapa model keta lain. Yg plg aku perasan skali, the back of this car look alike Toyota Rush. Serius...

Agak jimat petrol. Ia mencatatkan perjalanan 14.2km bg setiap 1 liter (took it from Utusan Malaysia). But sad to say, there is no R3D color. Only available in grey & black. Huhuhu..





Aku tak tau mn diaorg dpt gmbr Kembara Nautica in R3D, sbb kalau dlm paper tulih color yg available is grey and black. Hmmm.... (wondering????)

Ala.. Mcm kalau de kaler merah akan aku book ari nih. Harga plak sekitar RM90k - 95k. Humang aihhh.. Kene kumpul duit byk2 nih nak bayar down payment byk. So that tiap2 bulan tak terbeban sgt.

Owh... Skang nih aku buntu sama ada nak kekal ngan keta idaman aku or nak tukar sasaran kepada yg br. Well, kene ade target ma. Skang nih pun aku hnya dok guna keta abah. Thanx to abah sbb bg guna keta abah. Walaupun tiap2 bulan aku bayar, tp tetap itu keta abah. Bukan keta aku. Huhuhuhu..

1st, I need to look for a better job that I can earn enough money to live on my own, give some to my parents & save some to buy my dream car. Kalau ikotkan, gaji byk mn pun akan raser tak cukup. Lagik besar periuk, lagik besar keraknye. Ye tak???

Saper yg tak sempat nak bacer dlm paper, here a web page where u can read about this new model from Perodua. Owh, 1 more thing about this car. Tak silap pembacaan aku, body dibuat kat M'sia. Enjin di import from Japan. Ahaksss... No wonder la agak mahal skit kalau tuk produk keluaran M'sia. I think, this model (Kembara Nautica) is the most expensive berbanding ngan kenderaan keluaran M'sia yg lain2, kan???

***Keta idaman aku sejak aku mula dapat lesen keta adalah Satria Gti. Tp model tuh dah takdak skang. Pernah exprience bw Satria biasa pun dah cukup menggumbirekan aku (kekadang aku cepat berpuas hati walaupun dengan kegumbiraan kecil seperti ini)....

No comments:

Google