Thursday, February 21, 2008

no more suprises

(^_^)

Thanx God, today no more suprises. Ehehehe.. Selepas beberapa hari aku asyik ditimpa kejutan. Ahaks..

Cuma skang nih dok rasa berbelah bagi skit sama ada nak submit resume to this gomen company or not. Mana tak berbelah bagi, tomorrow is the last day to submit it.

Adoiii... Semalam baru aku perasan pasal vacancy ni. Isk2... Lumpy tol.. De internet kat opis asyik poya2 ngan menda len (I mean blogging la)..

Tonite sy akan rasa a bit kebosanan. No more TARA2 yg bleh membuatkan saya berdebar & nonton ngan penuh emosi. Wakakaka...

Seblom tido semalam aku dok borak ngan opah. Dari pasal jenis2 tudung bawa ke pasal kaum kerabat kami. Then masuk plak bab ongkos kalau nak kawen. Sampai opah aku kata, "Dah le tu kakak. Sok kamu nak keje. Tido la". Aku kene halau suruh tido. Ehehehe..

Persediaan nak kawen dulu & skang berbeza tol. Skang ni lagik byk wang yg perlu disediakan kalau nak kawen. So, sapa2 yg bercadang nak kawen dlm masa terdekat ni, duit dah cukup ke?? Blajar2 la ngumpul duit. Takkan nak harapkan parents kot?? Terutama skali yg golongan lelaki la. Ehehehhe..

Aku de macik yg dok UK satu famili. InsyaAllah, by d end of this year diaorg akan blk sini. Back for good. Anak die yg bongsu gi sana masa umur 3 tahun. Budak kecik kalau membesar kat sana mestila lebey terer cakap omputih dr cakap melayu ni. Cakap omputih dah cam ayor.

Disebabkan mereka ini nak pulang ke tanah air tak lama lagi, macik aku dah mula ajar anak die baca ayat2 dalam bahasa melayu. Kang dah balik sini takde r blur sgt. Ari tu macik aku call, die dok citer pasal anak die yg bongsu tu la. InsyaAllah, balik sini nanti anak die masuk darjah 3, kalau aku tak slh.

Dalam byk2 ayat yg macik aku buat & suruh anak die baca, de satu ni memang klakor gaban la..

"Saya ada seorang kakak" - ayat ni anak die baca ngan betol dicampur selanga UK.

"Saya ada dua orang abang" - ayat ni la yg klakor tuh.

Biler anak die baca jadi camni, "Saya ada dua orang 'banggang'."

Wakakakaka...

Tapi macik aku tak sampai hati nak gelak tym tu. Tapi masa die bercerita, die gelak sakan. Isk2...

2 comments:

mysenoir said...

mlm ni de la tara. final episode. cm tara2 in memories camtu la. cm season lepas. summarize sume2 leg+nvr seen before footage. tgk2!
go mark go!!! wuuhuu

Anonymous said...

aik.. mark je ke?? rov nak campak mn??

ala.. takat tara2 in memories, mls r nak layan. emosi tak terganggu skit pun. ehehehe..

Google