Tuesday, February 26, 2008

_my_name_is_kim_sam_soon_

Aku suke citer korea. Tapi Dikju tak suke citer korea. Mase kat kampus dulu, aku beria ajak die tgk sama ngan aku. Dapat la kot die bertahan sekejap je. Pastu tinggal aku sorg2 dok layan citer tuh. Die sedap je belayar. Ehehehe..

Different character, but we r bestie. (^_^) Thanx mate..

Meh aku share skit sama kamu sumer pasal citer nih. Bagi aku citer ni menarek. Minah yg jadik heroin dlm citer yg pegang watak Kim Sam Soon, memang sesuai skali la. Tp die cukup tak suka ngan Sam Soon. Tak tau plak nama. Dah banyak kali gak aku ulang tgk, tp maseh tak dpt kenal pasti kenapa die tak suka tol ngan nama Sam Soon. Cam nama tuh bg bad luck kat die.

Masa kecil2 dulu, kengkawan Sam Soon suka gelakkan nama die. Die de sorg bf yg agak kacak. Kemudian diaorg berpisah sbb guy tuh dah jumpa pompuan yg lebey berduit. Sam Soon nih miskin je. Tapi dia Seorang yg bekerja keras. Mempunyai wawasan. Plg aku suka sebab Sam Soon ni seorang yg berterus terang.

Die tak reti nak cakap selindung or berlapik. Die cakap direct je. Itu menyebabkan Sam Shik jatuh cinta ngan die. Pemilik restoran yg Sam Soon keje. Sam Soon ni kejenye membuat kek, roti, segala macam pastri. Die sanggup mengumpul duit tuk belajar memasak kat oversea.

Sam shik tu bukan la nama sebenar. Aku tak ingat pe nama sebenar Sam Shik. Sam Soon dok panggil die Sam Shik je. (^_^)

De konflik jugak dlm citer nih yg mana 1st love Sam Shik telah menghilangkan diri ke oversea semasa Sam Shik ditimpa kemalangan yg mana dlm kemalangan tu telah pun meragut nyawa abg Sam Shik & kakak ipar die. Tinggal la anak sedara die, Mi Joo. Sebabkan insiden itu telah membuatkan Mi Joo jadi bisu. Actly, die tak bisu. Tapi sebab kejadian tuh Mi Joo tak nak bercakap.

Tapi dengan kuasa yg de pada Sam Soon telah dpt mengalahkan kuasa 1st love Sam Shik. Lupa plak nm 1st gf Sam Shik. Pada awal kepulangan gf die itu, mmg diaorg bebaik kembali. Walaupun begitu, Sam Shik masih dibayangi oleh Sam Soon. Di mana saja ada bayang2 Sam Soon.

Kuasa cinta Sam Soon telah membuatkan hidup Sam Shik miserable. De aksi diarog yg watkan aku senyum sumbing sorag2. Naseb la aku dok layan citer tuh sorg2. Kalau tak, org lain akan ingt de fius aku terbakar lak.

Pjg lagik aku nak citer ni. Tapi jalan citer nye aku dah ingat2 lupa r. Kang tersalah lak aku karang lagik susah. Dari kaca mata aku, aku rasa citer ini best. Leh wat aku asyik sgt nak ikot.

***Bagi peminat citer korea. Korang perasan tak trend citer korea ni camne?? Selalu mesti salah satu watak hero or heroin adalah seroang yg kaya. Cam citer sblom ni kat 8tv, Yu Hee The Witch, pompuan yg kaya. Ni citer baru, Coffee Prince, guy plak yg kaya. Byk la kalu nak bg cth. Pe2 pun, aku tetap layannn...

***Biler r nak dpt soulmate yg ala2 chinese look. Lalalala...

Sam Shik - Sam Soon

No comments:

Google