Wednesday, February 20, 2008

gigih

Ye, saya seorang yg gigih. Malam semalam saya gigih membaca novel hanya menggunakan cahaya dari handphone. (^_^)

Aku eager nak tau ending citer 'Nineteen Minutes' camne. Aku baru baca separuh. Tapi dah tak sabaq nak tau camne la penyudah citer tuh. Naper aku guna cahaya dari handphone je???

Maser tuh dah dekat kol 12 tghmalam. Aku tido ngan opah aku. Opah dah tido. Sebelom opah tido aku kata nak baca novel jap, bagi mata rasa ngantok. Alasan je sebenarnya. Then, aku baca sampai la dah around 12 a.m. Opah terjaga lak. Suruh tutup lampu. Ngan keterpaksaan, aku tutup la lampu. Nak tido walaupun mata tak ngantok lagik. Golek kanan. Golek kiri. Tetap tak leh tido. Terlebey golek kang jadik ayam golek lak. Lalalala...

Dengan gigihnya, aku capai handphone kat sebelah aku. Dok bersembunyi bawah selimut & berbekalkan cahaya dari handphone, akhirnya aku berjaya mengethui kesudahan cerita itu. Ehehehe... Agak anti klimaks gak le aku. Tak sabaq2 nak tau ending, trus lompat baca bab akhir.

Seblom ni, kalau baca novel english, aku tak reti nak skip chapter. Mesti kene baca chapter by chapter. Kang aku lost plak. Kalau novel melayu, sekejap je aku scan dah dapat agak secara kasar sinopsis citer nye. Eheheheh..

***Yums, aku rasa menarek jugak Jodi Picoult ni nye tulisan. Detail. Siap de flash back. Tu secara kasarnya la. Kalau ko suka citer pasal kehidupan ok je. Kalu suka novel cintan cintun, takde kot. Lalalala... Aku baru baca separuh je. Takleh komen panjang2. Ahaks..

Nineteen Minutes is about childhood friend, Peter & Josie. Camne hubungan 2 orang sahabat ini. Their family. Their life from childhood till one big incident happened. How friendship between Peter & Josie help each other in that big incident. Secara keseluruhannya berkisar mengenai kehidupan, perhubungan sesama manusia.

No comments:

Google