Monday, February 4, 2008

nineteen minutes

Ari Sabtu aku kebingungan. Tak tau nak gi mn & wat pe. Lepas keje, pewot pun dah terasa lapar. Kepala ligat berputar. Pe aktivit aku leh wat sorg2. Yg tak nampak sgt kejanggalannya. Aku memajukan kenderaan aku menuju ke Giant.

Mesti korang ketawa. Pe aku leh wat kat Giant. Bleh wat macam2. Kat situ de stall kecik2. De jual aksesori kaum hawa. Tp bukan itu tempat yg ingin aku tujui. Aku nak melawat MPH. Aku nak cari buku yg MaiH katakan itu. Malangnye tidak ketemu. Nampak gaya nye org itu kene 'present'kan tuk I. Ekekekek...

Ada la a few books yg telah menarek minat I.
***Life Is Not Fair, Bill Bernard.
***Why The One You Fancy Never Fancies You, Richard Robinson.

De lagik. Tp I can't remember the tittle & the author. Ehehe.. Tp kedua2 buku ini tidak sy membelinya. I did buy something for me. Nineteen Minutes by Jodi Picoult. Baru sempat baca a few pages. Semalam kepenatan r.

Ahad, aku gi tolong pakcik aku mencuci umah die. Itu baru buat part 1. Umah die 2 tingkat. Umah teres. Ktorg baru membasuh tingkat 1. Biler ntah nak gi basuh tingkat 2 tuh. Kalau aku takde maybe lagik lambat kot siap keje mencuci semalam. Dengan dibantu 2 org pembantu cilik. Sorang umur 5 tahun. Sorang lagik umur die 2 tahun. Tu yg menambahkan lagi kepenatan & masa yg di ambil.

Yg kecik sekali tuh. Orang dah keringkan lantai, die bleh gi basahkan balik. Berganda la keje jadinya. Dua2 tu plak kuyup tak kire la. Budak2 nih memang suka main air pun.

Well, weekend yg tidak membosankan. Walaupun tak penuh ngan akitiviti yg mengujakan. Dis weekend??? InsyaAllah, will full of activities. Can't wait.

***To Zamira Hasanah Zamzuri, your big day is coming soon. Congratulation my dear friend.

4 comments:

mysenoir said...

i think i got the hint sape 'org itu' tu. xde2. cr sndrik. usaha tgga kjayaan. hhaaaha

Anonymous said...

ala... 'org itu'... i dah bg hint. bkn sng tau nak dpt hint yg clean & clear cenggitu dr i..(-_-)

Anonymous said...

ko baca dulu jodi picoult ni...pastu bgtau aku best ke tak buku2 die k. cam menarek je buku die. btw, ade cam 'sale' kat mph for jodi picoult's novels. murah tp ko kene bli 3 kot.

p/s: blog ko dh jd among blogs yg menjadi daily read aku...hehe...bangga tak? kehkehkeh

another p/s: bile nak kuar togeder2 ni...lame tak jumpe ko n dj...windu la...

another p/s, promise this will b the last for this post ;): member aku kate CUCI tak best. y owh y?

Anonymous said...

hope cik senior exec a.k.a yumi comel puas hati dgn segala jawapan yg telah diberikan dlm 1 entry khas untuk anda. (^_^)

Google