Monday, December 15, 2008

sesabtu bersama adek ku

Last Saturday aku kuar lagik ngan adek aku. Sementelah dia ada lagik kat sini. Senang angkot dia je kuar. Kebetulan plak memang nak kena kuar carikan dia tiket nak balik Tpg semula. Pekejadahnya nak lepak lelama. Baik la dia dok umah. De gak aktiviti dia bleh buat. Aku kesiankan gak kat adek aku tu. Walaupun dia tak ngomel pe. Tapi aku paham. Manakan sama dok umah orang ngan dok umah sendiri. Adek2 aku memang terkenal ngan perangai kuat makan diaorang. Tiap2 hari balik je dari keje soklan pertama yg aku tanya mesti lah dia dah makan ke belom. Pastu mesti tanya, breakfast pe tadi. Lunch ke tak. Makan lauk pe. Cian gak kalau2 adek aku tak makan lagik. Cam satu hari tu, takde menda nak breakfast. Yo la.. Adek aku pun bangun dah kol 10 pagi. Saper nak sediakan breakfast tuk dia lak. Tros brunch je la. Adek aku tibai makan hampir setgh periuk nasi. Aku pun tak sure la maid pacik aku masak baper pot beras. Tapi yg pasti, setengah periuk adek aku tibai. Gara2 tak breakfast. Lapor benor la tuh. Mujur jugak dah besor ni adek aku tak cerewet memilih lauk. Kalau tak, lagik pening aku nak fikirkan makannya. Pakainya tak susah nak jaga. Ada anak dara jepun. Lalalala... Kembali semula kepada cerita Sabtu hari tu. Kuar la aku ngan adek aku gi beli tiket tuk dia. Aku paksa dia balik naik tren je. Senang. Lagik satu murah. Ahaksss... Aku yg support tambang pulang dia. Haruslah aku suruh dia ambil perkhidmatan yg paling murah. Hiksss.. Kedek skit aku bulan ni. Yo la... Den dah blanjo lebih. Tapi masih lagik dalam lingkungan kemampuan aku. Takkan aku nak habiskan duit gaji aku di awal bulan lagik. Nanti ujung bulan, jenuh plak nak gali2 lobang. (*_*) Lepas beli tiket, aku tanya la adek aku nak ke mana. Kebetulan dah tak jauh dari Sunway Pyramid. Aku pun offer la dia nak gi Sunway Pyramid tak?? Dia kata ok. Elok la plak masa aku tengah menunggu dia gi membeli tiket tren, kepala aku tin tong rasanya. Ngan perut rasa memulas. Rasa cam asid pewot dah mula melimpah ruah. Makan pagi tadi around 9am. Takde la awal sangat. Masa aku ngan adek aku kuar lak around 3pm. Kire baru dalam 6jam je pewot aku tak berisi makanan. Takkan dah begini melimpah rasa asid lam pewot. Hmm... Ku tahan kan saja. Memang masa breakfast aku dah rasa cam tak baper sedap badan. Lepas je breakfast aku amek panadol & layan belayar sepam. Memula janji nak kuar gi beli tiket ngan adek aku pagi. Sebab aku tak kelaratan, aku anjakkan ke lepas zuhur. Terjaga je aku dah dekat kol 2 pm. Aku suruh adek aku bersiap. Cuaca kat luar pun dah mula mendung. Better kuar cepat sblom hujan turun. Lepas je sesiap beli tiket, adek aku masuk keta, kitaorang gerak ke Sunway Pyramid, hujan turun ngan lebatnya. Pening aku dah makin terasa. Pewot makin bergelora ngan asid. Memang rasa sangat tak selesa. Sampai je kat Sunway Pyramid, hujan dah mula turun ngan lebatnya. Pe lagik, ngan keta banyak, tros jalan menjandi sesak akibatnya banyak kereta memperlahankan kenderaan mereka kerana kuasa pandangan yg dah berkurang. Aku ikot sama slow kan kenderaan aku. Dah le ngan kerabunan. Uhhh... Kat sana plak, bleh sesat mencari parking sampai dah sesat ke mana2 je. Aduh... Makin la aku terasa fening & tak kelaratan. I bet, masa tu muka aku dah pucat. Adek aku pandang aku semacam je. Sambil dia dok pujuk2 aku. Tak tau la kot2 dia rasa bersalah sebab telah buat aku sakit camtuh. Hiksss... Sebab kasihan ngan aku, adek aku ajak kuar balik dari bangunan tu & masuk semula. Kelakor tak??? SANGAT KELAKOR ok... Adek aku offer nak bayarkan tiket parking tu. Ahhh.. Amek la.. Bayar la. Akak mu sangat sudi. Takde la gue terasa ralat sangat. Mana idoknya. Masuk tak sampai setengah jam kena bayor RM3. Uhhh... Kuar dari bangunan tu, pehhh... Memang melarat la aku dah sesat. Hanya dalam parking lot tu je??? Memang betol. Tapi takpe. Sesat tu kan pengajaran. Ahaksss... Masuk parking kali ke-2, alhamdulillah dah tak sesat. Ngan kepala makin berdenyut, pewot bergelora, tambah lak dah masuk waktu asar. Gi solat dulu seblom gi isi pewot. Tahan sat ye pewot. Solat bukan amek masa sejam pun. Hmm... Lepas solat laju je aku ajak adek aku gi food court. Tak terasa plak nak makan kat fast food. Aku pun tak offer adek aku makan pelik2. Apo la yg pelik sangat tuh??? Takde pe2 pun. Just something yg adek aku tak besa pekena. Kami kan dok kampung. Mana nak de makan bandar cam Nando's, etc. Aku malas nak list pepanjang. Tu je yg tersembul dari kepala otak aku masa tengah dok menaip. Aku makan separuh je. Separuh lagik aku suruh adek aku bedalkan sampai habis. Masih lagik aku terasa memusing kepala. Aku ajak adek aku ke guardian. Nak dapatkan panadol. Dah lepas makan panadol, bukan teros2 hilang rasa tak selesa tu. Ada lagik. Kitaorang teruskan perjalanan. Adek aku beria nak ajak nak tgk wayang. Aku malas. Lagipun nak jaga bajet sama. Hihihi... Kebetulan la jugak, takde tayangan dalam masa terdekat. Tujuan utama aku bawa adek aku gi situ pun nak bawa di jejalan kat situ sambil isi pewot je. Tak lebih dari tu. Then tros lagik perjalanan. Hari tu plak ada match ice hockey kat situ. Adek aku layan tengok. Aku pun layankan sekali sambil merehatkan pusing kepala ku. Lepas magrib, kitaorang gerak balik. Masa nak balik, kepala aku dah ok. Pewot pun dah tak bergelora. Nasib adek aku baik sebab aku tak baper sehat masa kat Sunway Pyramid tadi tu. Kalau tak, mo dia pening ikot aku kuar masuk kedai. Pastu tak membeli pe2 pun. Hanya cuci mata. Ahaksss.. Itulah akitiviti aku di hari Sabtu. Simple. Tapi terasa terisi. Dunno why. Hmm...

No comments:

Google