Thursday, December 18, 2008

puteri salju

Rajin plak aku menonton drama melayu skang ni. Dolu2, time drama melayu tu ditayangkan, aku dok sibuk melayan citer kat 8tv. Dah lama sangat aku tak layan citer kat 8tv. Tak kena ngan selera aku la. Tapi kazen aku kata citer kat 8tv skang ni best. Takpo la. Biar aku layan citer melayu kat tv9 laks. Aku mula ikot drama melayu kat tv9 sejak citer Cinta Batu Belah. Tros la macik + pacik aku pun tersangkot dok ikot sama. Hiksss.. Pengaruh aku kuat jugak rupa2nya.

Ala.. Lagipun time camtu memang takde citer menarek. Dari biarkan kazen aku nengok kartun yg telah diaorang tonton siangnya, biar la aku plak yg konker time malam. Kalau aku terlambat tukar cenel, bila aku kuar bilik, mesti tgk macik aku dah tukar ke tv9. Berita pun harus gak tgk. Tapi selalunya time brite tu, aku mesti dok memerap dalam bilik mahupun bilik ayor. Ahaksss...

Boleh tahan gak le citer Puteri Salju. Lebih kurang cam citer Snow White. Nama pun slot lagenda-if I'm not mistaken. Bukan 100% sama cam citer Snow White. De la beberapa part yg sama. Meh la aku senaraikan serba sedikit. Yg de persamaan - mak tiri yg jahat & dengkikan anak tiri, org kerdil, mak tiri upah orang bunuh anak tiri tapi anak tiri tak mati, 2nd attempt pun tak berjaya gak sebab blom ajalnya. Tu la serba sedikit persamaan yg ada. Aku lupa la apa jadi kat mak tiri Snow White. Hmm...

Hari ni adalah episod terakhir citer tu. Next week dah citer lain. Tak silap tajoknya Laila Majnun. Yg ni aku tak tahu plak pe kisahnya. Story line camno. Tak dapat nak gambarkan. Kena balik diskusi ngan macik aku ni. Ehehehehe...

No comments:

Google