Tuesday, December 30, 2008

aku bakal pokai

Gara2 perjanjian yg telah dibuat antara aku & adek aku, aku akan menjadi sedikit pokai. Mungkin bukan bulan ni. Mungkin bulan depan. Tapi dalam masa terdekat ini la. Pe2 pun, aku tak rasa terpaksa. Janji yg aku buat ngan adek tu sebagai pembakar semangat dia. Mesti kena bagi yg kaw2nya umpan.

Abah aku nya umpan lagik la besar. Adek aku skit punya konfiden sblom hari ini. Aku plak yg jadik takot. Bila hari penentuan tiba, adek aku telah menjadi riak.

Pe2 pun, I'm happy for u. Tetiba teringat sesuatu.

Dah 2 tahun berlalu. Kekadang aku masih lagik terkenangkannya. Apatah lagik baru2 ni aku telah terserempak ngan parents nya. Dua hari berturut2. Aku pasti pertemuan itu bukanlah sesuatu yg di luar jangkaan.

Walaupun pertemuan pertama telah aku jangka akan terjadi tapi kepastian tak tinggi mana pun. Kebarangkalian tuk terjumpa adalah sgt besar. Hmm... Pertemuan kedua plak memang telah aku jangkakan sedari awal.

Biarlah nak kata apa pun sebab tak tegur sapa. Sorry, I don't have the courage to do so. Sampai bila??? Sampai aku benar2 kuat.

Kembali kepada kisah yg bakal menyebabkan aku pokai itu. Tengahari tadi mak aku plak call mengingatkan janji2 ku ngan adekku. Ala... Mak ni. Ilek la... Takkan la ari ni gak aku nak mendapatkannya. Tunggu la aku jumpa adek aku dulu. Gi skali ngan dia. Sonang. Takde la tersalah beli. Mahupun terbeli tak kena selera dia.

Aku cam dah ternampak2 yg adek aku tu bakal menggunakan hp baru. Alahaiiii... Mencik tol la. Kalau adek aku tu pun bergonjeng ngan hp baru, maknanya dah dua adek aku berhp baru. Ni tak bleh jadik. Aku pun nak join the club sama.

Maknanya, bakal pokai kuasa dua la aku. Bukan takat kuasa dua je. Kuasa berganda2 la pokai. Meh la aku pun nak menggunakan pepatah macik aku, "Duit bukan bleh bawa masuk kubur". Hiksss... Aku ni banyak lak ngomel.

Undur diri dulu. Mo pulang ke rumah sudah. Dengan hati berbunga riang. Teringat kembali saat2 indah aku suatu ketika dulu. (",)

No comments:

Google