Wednesday, December 31, 2008

brainscan: aku & topi ajaib

Aku dah tgk citer ni. Kelakor tak hengat. Aku gelak2 sakan dlm panggung. Gi tgk lak ngan adek2 aku. Diaorang nye gelak lagik kuat. Cover la bunyi gelak aku yg kuat. Hikss... Ada gak terasa cam nak tgk lagik. Kalau berkesempatan aku gi la tgk lagik. Tak dpt tgk kalau, aku tunggu cd kuar. Beli. Then leh tgk ulang2 sampai muak. Lalalala...

Walaupun telah aku ketahui yg dlm citer ni memang byk guna teknik komputer (lupa dah terms yg diguna tu), aku tak kesot. Masa tgk trailer aku dah terpikat. Mujur adek2 aku nak gak layan. Berempat la kami gi tgk kat cinema kat Tepeng Sentral. Ini pertama kali buat aku. Tapi bukan buat adek2 aku. Disebabkan poket aku kempis, tak dpt la aku nak menaja diaorang menonton. Huhuhu...

Berbalik kepada citer ni.


Mengisahkan topi ajaib yg masih lagik dlm peringkat testing. Walaupun jln citer cam karut marut skit, tp aku tak kesot. Sebab citer ni telah membuatkan hati aku gumbire riang.

Satu malam, topi ajaib ini telah dicuri oleh 2 org yg tlh diupah oleh org "Jepun". Masa dlm perjalanan pulang, de road block. Pencuri tu dah buang kan topi ajaib yg diaorang rompak ke dlm semak.

Keesokan harinya (ini hanya assumption aku), Adruce, watak utama citer ni telah menjumpai topi ajaib yg de dalam semak tu. Camne dia bleh jumpa ngan topi tu??? Panjang citernye. Pe kata korg gi tgk kat panggung je.

Ni la scene di mana Adruce telah menjumpai topi ajaib itu.

Si Adruce ni telah mencoba topi ajaib ni. Sampai terbawa tidur. Bangun pagi keesokan harinya, mak & apaknya dok bertekak. Maknya si Mek tu. Bapaknya plak Zul Yahya. Kerana tak tahan dgn pertengkaran parents dia, dia wat permintaan yg mak & apaknya bertukar tempat.


Tu lah kuasa yg dimiliki topi ajaib yg maseh dlm proses pembikinan. Selain dpt menunaikan hasrat seseorng, topi itu juga dijangka dpt membaca pemikiran pemakainya. Mungkin sebab kebolehan topi tu membaca pemikiran pemakai telah membuatkan ia mempunyai kuasa tuk menunaikan apa yg berada dlm pemikiran si pemakai.

Ni la pencipta topi ajaib ni, Dr. Suzana.

Apa yg si Adruce mintak telah menjadi kenyataan. Mak & apaknya telah bertukar tempat. Masa ni memang kelakor tahap gala la. Tak tahan aku gelak2.

Mak & apaknya telah bertukar tempat. Zul Yahya jln melenggang abeh.


Pastu timbul konflik antara pencuri, pencipta topi ajaib tu juga Adruce & kengkwn. Tuk mengetahui ngan lebih lanjut, sila la gi tgk sendiri. Aku tak reti dah nak citer camno ending citer ni. Tu pasal aku suruh gi tgk sendiri.

No comments:

Google