Monday, December 1, 2008

pertama kalinya...

1st experience dok dalam meeting ngan orang gomen. Hiksss... Sebelom ni memang aku tak besa gi meeting ngan client. Kalau ikot dalam perancangan terdahulu sepatutnya aku dah mengenal dunia pekerjaan aku ngan lebih mendalam lagik. Tapi belum rezeki. Baru sekarang ni aku baru nak mengenal bidang yg aku kerjakan ini. Alhamdulillah. Satu lagik perubahan. Hopefully, akan ada lagik perubahan tuk masa hadapan. Aminnn...

Dalam meeting ni aku banyak pandang, lihat & dengar sahaja. De perkataan yg aku tak paham istilahnya. Rasa nak tanya jam2 tu jugak. Tapi aku tangguhkan dulu. On the way pulang dari meeting tu baru aku mula wat pertanyaan kat bos aku. Camni lah orang baru belajar. Dah le bukan bidang aku masa studi dulu. Kena banyak belajar lagik nih.

Aku kagum tengok puan yang handle meeting hari ni. Kenapa aku kagum???

Dia nampak lembut. Cakap pun tertib je. Tapi pengetahuan dia dalam. Isk2... Tak tahu plak aku nak pilih perkataan yg sesuai tuk gambarkan puan tu. Tapi kan, cam sedikit geram bila puan tu address kan aku as puan jugak. Huhuhu... Aku buat mulut dari jauh. CIK..

Tak tau la dia perasan ke tak. Tapi ahli2 mesyuarat yg lain cam ternampak & cuba tolong aku jugak dengan menyebut perkataan CIK tu. Tapi tak kuat mana pun. Tak tau la puan tu dengar ke tak. Tapi kan. Mana tahu mulut puan tu masin. Tak lama lagik aku pun dapat join puan tuh memegang title puan. Walallahualam...

Dah2... Aku tak mo merepek pepanjang dah. My current mood is happy, counting days to go home. Lalalala... Mari mengira yerk. 5days till the day I'm going back to my hometown.


~~~30 days till end of 2008~~~

No comments:

Google