Friday, August 21, 2009

harapan ramadhan



Favorite song ku. Biler dengar lagu ni baru la terasa skit Ramadhan. Bukan pe. Nak membangkitkan rasa je. Tak lebih dari tu. Pe menu tuk 1st sahur??? Adehhh... Tak nak pikir. Balik kang tanya adek aku je la. Dia selalu tak kisah sangat. Makan aje.

Bubur nasi. Ni menu dinner semalam. Dah lama jugak kepinggin nak buat. Semalam internet buat hal kat opis. Lansung tak dapat conect. Tak dapat nak search for bubur nasi. Gelak la puas2 kat aku sebab nak buat bubur nasi pun tak pernah. Ni 1st time buat. Boleh la masuk tekak. Tapi terkering sangat plak bubur nasi ku ini.

Lauk sampingan buat penambah rasa. Tersedap la plak. Ehehe... Ampun. Tak sengaja masuk lift tekan sendiri. Ni adek aku yg kata, "Kalau makan ngan nasi pun sedap. Pastu kawan plak ngan sup sayur." So, skang aku dah de 1 menu tuk berbuka/sahur.

Aku turut mengharapkan Ramadhan kali ini dapat mengubah diriku ke arah yg lebih baik dari segala segi. Banyak ujian yg datang sebelum ketibaan Ramadhan. Kekadang rasa susah nak bangun semula. Tapi ku kuatkan juga diri ini. Menganggap yg di kemudian hari akan ada pelangi yg menanti selepas hujan & ribut petir.


~~~Sekali lagi nak ucapkan selamat berpuasa. Jangan ponteng puasa yerk...

No comments:

Google