Wednesday, August 19, 2009

s-curve

Alhamdulillah... Lepas seharian berhempas pulas, berjaya aku menyudahkan s-curve ku itu. Mo tak berhempas pulas. Hampir kesemuanya aku kena figure out sendiri. Nak je aku give up. Tapi aku tenangkan diri. Dah hampir 1 hari aku menatap menda alah tu. Takkan nak undur diri camtu je.

Ni la rupa meja kerja ku tengahari tadi sewaktu aku buat entry pjj. Lappy sebelah kanan kepunyaan bos. Yg kiri aku nye lappy yg dah berusia hampir 5 tahun. Belakang lappy ku adalah pc opis yg dah kiok. Tu yg kena angkut lappy ku yg sangat berharga ni ke kerja. Lagipun guna lappy ku adalah lebih laju nak surf net dari guna pc opis. Ehe...

Tanpa menghiraukan waktu yg terus bergerak pantas, aku selongkar sesatu mencari camno agaknya aku nak dapatkan hasil seperti yg lepas2. Mujur jugak de bahan yg boleh dibuat rujukan. Kalau tak, lagik emosi la aku. Ehe... Suka sangat bermain emosi, ya???

Sambil aku dok buat lengkuk s ku itu, apa menda yg aku tak paham aku tanya kan cousin aku yg dalam bidang yg sama. Terkujat skit cousin aku tu. "Aik, keje qs pun ko buat??", kata cousin aku.

Lorr... Udah ku bilang, aku ni general worker. Hampir semua keje2 di opis ni aku buat. Keje bos tuk sign cek pun aku buat gak. Cuma decision yg besor2 je aku tak buat. Kalau tak dah aku plak jadik bos. Ehe...

Mende basic cam buat lengkuk a.k.a curve ni boleh gak aku buat. Kalau kire2 yg cam ari tu pun, insyaAllah aku boleh buat jugak. Cuma nak mengenal pasti bahan apa nak guna tu aku tak dapat la nak buat. Tak de asas. Kalau kire mengire ni, kat skolah pun de blajar, ye tak???

Aku de gambor s-curve ku itu. Tapi tak dapat nak upload ari ni. Tomorrow la. Kalau aku tak lupa. Hiksss...

Wah, malam ni de citer syiok. Dah le sok nak kena bangun awal. Uwaaaa...

Kalau berkesempatan insyaAllah aku akan cerita ceritu lagik. De lagik citernya. Cuba waktu mencemburui aku la.

UPDATE

S Curve

Seperti yang telah aku janjikan, inilah wajah S Curve itu. Tak mudah & tak susah. Once dah mahir selok belok membuatnya, sekelip mata dah siap. Yg payahnya adalah kerana aku kena memahami sendiri. Haihhh... Semuanya aku dah ngadu kat cousin ku, tak tau nak ngadu damba apa dah di sini.


~~~Rasa gumbire setelah berjaya setelkan satu misi. Betul ke tak, belakang kire. Saper suruh terketaq gak nak hari ni. Hamek ko... Lalalalala....

No comments:

Google