Tuesday, August 18, 2009

35k sudah tiba

Salam pagi uolsss... Apa cer di pagi Selasa ini??? Owhh... Aku adalah terkejutan semalam bila melihat muka hadapan dada2 akhbar semalam. Kenapa??? Lu pikir la sendiri. Ehe...

Tak mo mengimbau hal semalam, mulakan hari ini dengan sesuatu yg baru. Ahaksss... Baru sangat. Besa2 je. Non ada yg baru apa pun. Owhh... Aku sudah melalut. Sebenarnya aku tayang gambor. Terajin amek gambor.

Lihatlah. Meter mileage keta ku telah sampai ke angka 35 000. Time tuk hantar service. Tapi kena postpone dulu. Adehhh... Sebabnya biar aku sahaja yg tanggung. Hmm... Odw nak ke opis pagi ni yg telah mencecah ke angka bertuah itu.

Ni plak bekalan aku hari ni. Tuk breakfast & juga lunch. Ehe... Saving. Harus lah. Tambah plak musim perayaan akan tiba. Tapi kan tu bukan sebab sebenarnya terciptanya nasi goreng ni. Sebab sebenar adalah kerna tak mo membazir.

Yupsss... Aku memang tak suka membazir. Tapi kekadang tu tewas gak ngan godaan syaitan sehingga menyebabkan aku terbazir. Uwaaa... Ni lebihan nasi hari Ahad malam yg lalu. Semalam aku gi dinner umah pacik aku. Memang niat di hati tak nak gi dinner umah pacik aku. Disebabkan macik aku dah masak lebih, kena gak le gi.

Pagi ni pun sebenarnya aku dah terlewat bangun. Sepantas kilat aku siapkan nasi goreng ni. Senang je rupanya membuat nasi goreng sepantas kilat ni. Hiksss... Sesimple yg mungkin aku buat. Sedap la plak. ***Matiklah. Puji diri sendiri. Abaikan...

Cuma nasi goreng ku kurang kelembapan skit. Takpe2. Leh diperbaiki lagik. Lalalala... Jeles la korang tengok aku bawa bekal ni. Itu pun kalau ada yg sudi cemburukan aku.

Ok lah... Sambung kerjaan ya kalian...


~~~Moga hari ini lebih baik dari hari esok. Moga kemelut yg melanda lekas2 pergi. Semoga kedatangan bulan Ramadhan yg barakah ini akan membuatkan kami lebih tenang & aman damai. Aminnnn...

No comments:

Google