Monday, August 3, 2009

1st gaji

Masa tuk pulang. Owh... Pulang dari opis la ye ni. Almost 5.30 already. Balik umah, cepat2 siap bersihkan diri. Dah plan nak gi umah pacik aku. Adek aku kan dapat gaji pertama. So, nak belanja pacik aku nye famili la. Aku dulu dapat gaji pertama tak camtu.

1st gaji aku adalah sebanyak RM800. Blom kire bersih lagik la tu. Tolak KWSP & Socso, tinggal baper je. Tapi lepas je aku bayar duit keta, PTPTN & buat belanja. Besa la tu. Makin besar periuk, makin banyak kerak. Hiksss...

Yeii... Bleh jumpa ngan Idlan. Rindu ngan celoteh dia. Skang lagik banyak la kot vocab dia. Aku mesti nak paksa dia suruh kiss aku.

Aku pulang dari kampung halaman semalam. Sampai umah time magrib. Aku ada hutang satu mende nak citer. Dah petang gini baru ingat. Ada aku kata aku nak reveal sesuatu in August. InsyaAllah, sok kalau takde aral melintang, aku up citer tu.

Seronok dapat menghabiskan masa berhujung minggu di kampung halaman. Tambah lak dapat kumpul lengkap bersama adek2 ku semua.

Adek aku yg dlm bulatan merah kalau nampak bulatannya. Punya la excited dia nak tunjuk muka dia kuar tv, de la kot dalam sesaat. Miahahaa... Dia salahkan pak guard panggil diorang. Tu yg sat je muka dia terpapar kat tv. Ahakksss.. Layankan je.

Bila semua orang dah balik ke sarang memasing, tinggal la parents aku berdua je di rumah. Naseb rumah tak besar. Kurang la sunyi tinggal berdua & ditemani berpuluh ekor ikan. Lalala...


~~~Kau datang dan pergi sesuka hatimu. Suka hati ko la, labu. Aku dah letih asyik nak make excuse for u. Ko datang je la biler ko suka. Kalau aku ok time tu, aku layan. Kalau tak ok, aku ignore je. Aku lelah dah asyik nak bermonolog sendiri pasal aku & kau. Aku ok, ko tak ok. Biler ko ok, aku tak ok, aku terpaksa buat2 ok tuk menjaga perhubungan ini. Letih ooo... Sepanjang hari ni banyak aku terpikirkan itu.

No comments:

Google