Wednesday, August 5, 2009

buah hati pengarang jantung

Sila abaikan tajuk yg jiwang karat itu. Ni aku terjumpa plak gambar2 buah hati aku. Hikss.. Baru 1 hari tak jumpa, dah rindu. Dia comey sangat. Tu yg rindu. Lagipun dulu dah biasa jumpa hari2. Ngan dia gak le teman aku bergaduh. Kekadang tu geram sampai rasa nak gigit je dia. Hiksss..

Let the pictures do the talking...

Memperkenalkan buah hati aku. Usianya baru 3 tahun. Hiksss... Comot je muka. Ni mesti baru lepas main ni.

Asal depan kamera je mesti nak buat pose camni. Konon2 ultraman tengah siap sedia nak lawan raksasa.

Ni lagik. Baju gambar ultraman adalah kesukaan dia. De dalam 4 helai shirt yg sama cam lam gambor ni. Gilir2 pakai. Kalau ikot dia, malam pun nak pakai baju ni gak. Tapi kena paksa pakai baju tido.

Dia ni dulu masa kecik pernah menghuni PPUM dekat 6 bulan. Komplikasi jantung. Alhamdulillah, lepas operation dia sihat. De tanda kat dada dia bekas operation. Ni on the way nak gi celebrate besday yg ke-3.

Potong kek time. Ehe... Kami celebrate kat KFC saja. Excited dia tengok gambor ultraman atas kek. Abeh hati la tu. Walhal, kek tu bukannya diaorang makan pun. Yg sebelah tu kakaknya. Yg baju merah nmpak tangan tu, ibunya.

Ni bergambor kat umah plak. Tengok la betapa girangnya hati dia. Siap wat aksi camtu lagik. Muka comot naughty boy. I miss u..

Time besday kakak dia plak, Jun lepas. Harus adeknya nyibuk tumpang sekaki. Nampak tak kotak KFC atas meja. KFC lagik. Ehe...

Ni plak masa diorang sefamili gi bersiar2 kat Taman Tasek Perdana. Muka tahan panas. Gayat budak ni. Aku rasa dia tengah kontrol gayat tu. Ehe...

Hampir 2 tahun dok skali ngan dia. Haruslah bila baru berpisah camni rindu2an skit. Lagipun aku takde adek kecik dah ma. Adek paling kecik pun dah form 4. Lebih besar dari akaknya pun. Ni la kazen yg paling kecik blah mak aku.

Kalau belah abah aku, kurang rapat skit la. Belah abah aku lagik ramai dak2 kecik cinonet. Bukan takat kazen je, anak buah pun ramai. But still anak buah pun panggil aku 'kakak'. Lalala.. Skit pun aku tak btolkan panggilan diorang kat aku. (^_^)

Baru2 ni aku gi umah pacik aku. Bleh plak si kecik ni tak nak salam aku bila aku nak balik. Beria suruh pun tak nak. Lastly umpan la dia. Aku cakap kat dia, tak nak salam aku, nanti aku tak nak bagi bobot pomer (robot transformer). Uhhh... Materialistik nye budak.

Dengar je camtu, berlari2 dia nak salam aku. Cittt... Bertuah nya budak. Satu lagik aksi dia yg takleh lupa. Aku tengah ralik tengok tv. Dia cam cakap something ngan aku. Tapi aku tak perasan sangat. Pastu biler dia tgk je aku bolayan, dia pun diri depan aku sambil gigit kuku jari.

Dia kata, "Idan git ku". Translation nya; Idan gigit kuku.

Dulu2 memang aku marah sangat biler nampak dia gigit kuku. Skang ni dah takde tabiat gigit kuku tu. Tu saja dia buat aksi camtu. Nak tarik perhatian aku. Bila aku nak cubit dia, lari mencicit dia. Saje nak manja2 ngan aku la tu.

Haihhh...

Cam2 aksi lagik pun ada.

InsyaAllah, ada rezeki nnti aku belikan dia bobot pomer. Tapi takleh beli yg mahal2. Cepat lingkup. Tak berbaloi. Ingat nak cari puzzle yg gambar transformer la. Skang ni dia tengah gila transformer. Walaubagaimanapun, ultraman tetap nombor satu.


~~~Jauh di mata, dekat di hati. Kamu juga begitu.

No comments:

Google