Thursday, August 6, 2009

buku amalan baru

Uhhh.. Terasa amat sedih skali. Ini adalah aku telah lalai. Lalai melihat. Adehh.. Today is half of Syaaban. Bermakna separuh dari bulan Syaaban telah berlalu dan bermakna dalam lingkungan 15 hari lagik umat Islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan.

Aku lalai kerna aku telah mulakan buku baru dengan aktivivi lagha. Uwaaa... Sedehnye.

Hari ni 15 Syabaan. Semalam 14 Syabaan. Dalam kalendar Islam, hari baru bermula lepas Maghrib. Bermakna, 15 Syabaan telah bermula dari lepas Maghrib semalam.

Bagi yg kurang jelas. Hari ke-15 dalam bulan Syabaan adalah hari di mana buku catatan amalan kita selama setahun akan diganti dengan buku catatan amalan yg baru. Semalam selepas Maghrib buku catatan amalan kita adalah buku baru. Uhhh...

Aku yg tgh off day ni sangat sedey sebab tak dapat mulakan buku baru dengan amalan yg terpuji. Sebaliknya aku gi foya2 la plak. Adehhh... Dah la aku ajak adek aku join skali. Lagik rasa bersalahnya. Uwaaa...

So, update aktiviti aku semalam ditangguhkan seketika. Aku adalah terkilan skang ni.


~~~Rugi rasanya sebab tak dapat mulakan catatan buku amalan baru ku dengan amalan yg baik. Bila masa off day selalu rasa jauh je ngan Dia. Bila time tak off, puas jugak berhempas pulas melawan godaan setan dalam menunaikan kewajipan kepadaNya. Aku sedang dalam proses menambahbaikkan diri.

2 comments:

mysenoir said...

babe. dah pindah eh? wah.. tak bagitau pun. i baca entry u yg awal tu tadi baru tau. tp nak drop komen kat cni. eheh. pasni leh la i tumpang tido umah u eh? hihi

amik la astro. tak mahal pun kena bayar. umah i pun amik yang basic tmbh 2 pakej. discovery channel ngn mtv. RM 50 je. ok la tu kan.

selamat duduk seperti orang bujang!! heh. i dah nak masuk 3 bulan ni merasa. btw, i bayar sewa tengah bulan which is every 15hb. sebab i masuk rumah tengah bulan

r3dl0v3r said...

baru je pindah u. baju2 pun dok dlm beg lagik. ehe... tu nak nunjuk betapa barunya i pindah. nak numpang roger r dulu. tp tu r. serba kekurangan je umah i. umah bujang.

owhhh... sat je dah 3 bulan u dok bujang ek?? rasanya cam baru je u pindah. ms berlalu ngan cepat skali.

astro??? tah r. rasa cam tak perlu pun lagik skang ni. sbb time kat umah tu kejap sgt. i prefer broadband dari astro. (^_^) tp murah gak pakej yg u pilih tu ek.

Google