Saturday, August 1, 2009

1st aug @ home swit home

Puas rasanya dapat bermalas di rumah. Dapat bangun lambat. Pastu tak perlu susah payah nak pikir nak masak pe. Dapat jugak menghabiskan masa dengan menonton wayang. Tak perlu bak bersesak & bersusah payah memikirkan nak kena book tiket lebih awal.

Kurang 15 minit dari masa tayangan baru aku sampai ke panggung. Dapat plak seat yg best. Ahaksss... Tu sebab aku suka dok di kampung halaman kalau aku diberi pilihan. Sedari uni lagik bile kengkawan tanya mo keje mana, aku pilih tuk keje kat kampung halaman sendiri. Tinggal bersama keluarga, lebih mudah dari dok menumpang.

Sok dah nak pulang ke KL semula. Haihhh... Tak puas menghabiskan masa di rumah. Tadi kami sekeluarga keluar makan. Pow adek aku yg baru dapat 1st gaji. Tapi pewot plak memang dah sendat. Takde la aku nak pow sangat. Ni memang pewot dah ketat. Mata dah berat. Nak tido. Tapi ku tahan.

Mulanya entry ini aku nak citer pasal movie yg aku nonton tadi. Penyudahnya jadi entry penceritaan aktiviti seharian aku.

Sronok biler tengok anak2 ikan keli yg dah makin membesar. Bagi makan, memang syiok je tengok depa makan. Tak sabaq tunggu lagik 2 bulan. Bleh la makan ikan keli. Raya nanti, sapa mai umah aku bleh la dihidangkan lauk keli. Maybe buat serunding ikan keli kot. Ehehe...

Begitulah aktiviti aku seharian ini. Bermalas di rumah. Keluar nonton wayang. Malam plak, kuar dinner. Tapi yg kureng best sbb blom gaji lagik. Perbelanjaan agak terbatas. Minggu depan baru gaji.

T-shirt skolah yg maseh aku pakai tiap kali balik ke home swit home. Dah berusia 12 tahun. Maseh muat. Hiksss...


~~~Alhamdulillah. Yg ditunggu telah mendapat jawapan. Mudah-mudahan langit yg mendung akan berarak pergi. Biarlah kami merasa terangnya pancaran matahari. Aminnnn...

2 comments:

mysenoir said...

ahaha. t shirt convent. i punya dah g mane tah. selamat dalam buangan dah kot

r3dl0v3r said...

hiksss... i simpan lagik. banyak gak mende yg i simpan. c tikus la katakan. hahaha...

Google