Wednesday, August 12, 2009

baby sit di Ikea


Sehari di hari Sabtu dihabiskan bersama dak kecik ini. Best gak le. Walaupun penat. Dah lama takde adek kecik. Adek2 sumer dah besor2 belaka. Boleh orang ingat anak. Haishhh... Choiii tol. Ni cousin aku la. Mujur la dia dah boleh cakap. Dia panggil aku kakak.

Hari Sabtu aku gi Ikea. Akhirnya aku menjejakkan kaki ke Ikea jugak. Dah lama nak gi. Tapi banyak gak rintangan & halangan. Skang ni aku dah belajar cara2 nak ke sana. Pasni boleh la merendek sendirian. Syiok o jalan2 cuci mata.

Idan pun sronok jugak. Budak2 nya peel, bila dah lama kat sesuatu tempat mula la dia rasa busan. Mujur jugak aku paksa adek aku ikot. Boleh adek aku nengok dak kecik ni sementara aku layan cuci mata buat beberapa ketika lagik.

No picture la masa kat sana. Kose la aku. Nak menjamu mata lagik. Nak tengokkan dak kecik tu lagik. Kang ilang, payah plak. Anak orang tuh. Anak aku kalu pun, aku akan jaga gak elok2. Takkan la kalau anak sendiri nak biarkan plak. Haishhhh... Pe aku repekkan ni.

Terjadinya aku membawa si dak kecik ni bersama menerjah ke Ikea adalah kerna ibunya nak gi tournament bowling. Memula si abahnya suruh bawa kakak dia sekali. Tu yg aku suruh adek aku jadik assistant. Takde adek aku memang lagik penat la. Tak dan aku nak cuci mata plak.

Ok je dak kecik tu pagi sabtu hari tu. Memang beria la nak ikot aku. Aku agak dia ada skit tak seteru ngan kakak dia pagi tu. Tu yg baik je ngan aku.

Sampai je kat Ikea, tempat pertama yg kitaorang terjah adalah tempat sofa. Pe lagik, syiok je dak kecik tu cuba try test dok kat sofa. Abeh di suruhnya aku, adek aku & opah aku dok sekali ngan dia each time dia dok kat sofa.

Bila masuk bahagian barang2 yg mudah pecah, kami boh dia kat troli. Mengelinjan dia mintak turun. Sumbat ngan air minum dia. Diam sat. Pas dah abeh minum, dah jerit2 nak turun lagik. Adek aku offer bawa dia jejalan kat luar.

Tinggal aku ngan opah kat dalam Ikea. Dapat la ronda ngan tenangnya. Opah aku la ni. Dia kasi hint pasal Ikea. Sendiri mo paham la. Dah dia bagi hint camtu. Tu yg aku offer bawa opah aku gi Ikea. Dah gi tu, opah aku cam tak senang je bila tak beli pe2. Dah... Pulak...

Tak semestinya kalau gi je nak kena beli. Ni gi cuci mata je. Kata aku kat opah. Tapi aku telah sambar sesuatu la masa di sana. Ni bukan sebab opah aku bising yer. Ni memang aku dah usha lama la jugak. Dalam list barang2 wanted. Hiksss... Later I tell u barang pe itu.

Time lunch plak, aku order nasi ayam. Share ngan dak kecik ni. Aku ingat dia makan skit je. Skali tu, banyak ko dia mkn. Lapor la katakan. Dari pagi tak makan. Separuh dia bedal. Separuh lagik aku bedal. Tak cukup lagik tu tuk dak kecik tu, balik umah aku, dia bedal biskut krim lagik 2 keping. Memang lapor sungguh.

Dapat dak kecik tu pow adek aku dvd kartun transformer. Hikss.. Aku memang niat nak beli dak kecik tu sumthing. Later la. Biler aku culik dia bawa keluar lagik. Ntah bila akan ada peluang camtu lagik pun tak tau.

Alhamdulillah, sepanjang dia ngan aku hari tu, skit pun dia tak tanya pasal ibu or kakak dia. Kaka dia ikot ibunya. Abahnya pun takde, kuar keje. Tu yg kene aku bawa si kecik ni. Uhh.. Kalau ada parents dia, takdenya dia nak berbaik2 ngan aku sebegitu rupa. Cittt...

Biler dia dapat dvd transformer dari adek aku, sungguh la dia jadik dak baik sudah. Jalan pun mo pimpin tangan. Adehh... Rindu la spend time ngan dia. Aku gelak2 ngan aksi dia memang natural abeh. Tak tahan dow tengok aksi dia. Menggelikan hati.

Nakal tok sah kata la. Budak sedang membesar. Mana ada yg tak nakal. Kalau tak nakal tu, memang bertuah la. Hmm...

Sebelom hantar dia balik umah, petang tu bagi dia main dulu kat playground kat umah aku. Sronok bebenor. Biler aku ajak dia balik, dia kata nak main SATU kali je lagik. Banyak la dia punya satu. Bila dia nampak aku dah nak blah dari situ, baru hegeh2 nak lari kat aku.

I really miss him la..

Sok gi jumpa dia. Hoorraaayyyyy!!!


~~~Mudah2an ada brite gembire yg akan aku terima dalam masa terdekat ni. Aminnn... Sebentar tadi aku ada trime satu panggilan telefon dari satu program yg aku pernah apply. Aku sangat berharap ada brite gembire di sebalik panggilan itu. Amin... Aminn...

No comments:

Google